Talentontwikkelingsproject toetsenisten

Zes jonge musici verdiepen zich in Bach en het klavecimbel

Ben je niet ouder dan 18 jaar en wil je klavecimbel leren spelen en muziek uit Bachs Klavierbüchlein opnemen voor ons YouTube-kanaal All of Bach? Meld je dan nu aan!

Siebe Henstra, klavecinist van de Nederlandse Bachvereniging, laat je kennismaken met Bach, het klavecimbel en barokke speeltechnieken en -stijlen in twee masterclasses. Onder begeleiding van Siebe neem je vervolgens één stuk uit het Klavierbüchlein op voor All of Bach.

Van dit traject worden video’s gemaakt die op allofbach.com en het YouTube-kanaal van de Nederlandse Bachvereniging te zien zullen zijn en ook gebruikt zullen worden op de social mediakanalen van de Bachvereniging.

We organiseerden eerder vergelijkbare projecten met jonge pianisten, violisten en cellisten.

Wat moet je doen?
• neem een video op van jezelf waarin je één van Bachs Negen kleine preludes BWV 924-932 en een ander werk van Bach naar keuze speelt;
• zet het filmpje op YouTube en noteer de link in onderstaand aanmeldformulier;
• vul het aanmeldformulier verder in. Aanmelden kan tot en met 8 april 2024;
• vergeet niet om toestemming van je ouders te vragen als je nog geen 18 bent!

Belangrijke data
Zet deze data vast in je agenda:
zaterdag 15 juni 2024 - masterclass nr. 1
• zaterdag 28 september 2024 - masterclass nr. 2
woensdag 16 oktober 2024 - opname voor All of Bach

Heb je vragen?
Stuur een mail met je vraag naar lisannemarlou.dekok@bachvereniging.nl

Aanmeldformulier talentontwikkelingsproject toetsenisten

Hierbij meld ik mij aan voor het talentontwikkelingsproject toetsenisten van de Nederlandse Bachvereniging. Ik weet dat de voorwaarde voor deelname aan dit project is: aanwezigheid op alle data tijdens dit traject (zie hierboven) en indien minderjarig: toestemming van ouders/voogd.

Deadline aanmelden: 8 april 2024

form.legend.content