C.P.E.'s Magnificat

Musikfest Bremen Musikfest Bremen

De achtergrond

Musikfest Bremen

Carl Philipp Emanuel Bachs Magnificat in de prachtige St. Petri Dom: op 20 augustus speelt en zingt ons ensemble o.l.v. Shunske Sato tijdens Musikfest Bremen.

Voor ons bezoek aan Musikfest Bremen liet Shunske Sato zich inspireren door een benefietconcert dat Carl Philipp Emmanuel Bach gaf in 1786. Zijn eigen Magnificat en Sinfonia combineerde Bachs bekendste zoon destijds met zijn vaders Credo uit de Hohe Messe. Volgens Carl Philipp “een van de mooiste kerkmuziekstukken uit de latere Jaren van Johann Sebastian Bach.”

Het concert

Werken en Uitvoering

Werken

Carl Philipp Emanuel Bach