Bestelinformatie

KAARTVERKOOP

Heeft u hulp nodig bij het bestellen van losse kaarten?
Bekijk de handleiding losse kaarten bestellen.

Heeft u hulp nodig bij het bestellen van een abonnement?
Lees en/of print de handleiding abonnement bestellen.
Let op: abonnementen bestellen via uw tablet werkt niet optimaal.

Hoe kan ik bestellen?
Voor het huidige seizoen (2016-2017) kunt u kaarten bestellen via onze concertagenda.
Voor het volgende seizoen (2017-2018) start de abonnementenverkoop op 15 maart om 10.00 en de losse kaartverkoop op 15 mei om 10.00 uur.

Hoe log ik in?
Voor meer informatie over inloggen: klik hier.

Moet ik inloggen als bestaande klant of als nieuwe klant?
Als u Vriend bent of al eerder kaarten heeft besteld bij de Bachvereniging, staat u al in ons klantenbestand en kiest u voor de optie ‘bestaande klanten’. Als u nog nooit bij ons heeft besteld, meldt u zich aan als nieuwe klant en kunt u een account aanmaken. Alle informatie over inloggen vindt u hier

Hoe vraag ik een wachtwoord op?
U kunt met uw e-mailadres dat bij ons bekend is uw wachtwoord opvragen via de betreffende knop: wachtwoord (opnieuw) aanvragen? Let op, deze e-mail kan in uw spamfilter belanden!

Kan ik telefonisch bestellen?
Nee, kaarten bestellen is alleen mogelijk via de concertagenda op de website.

Hebben jullie ook e-tickets?
Nee, wij hebben (nog) geen e-tickets.

Kan ik mijn kaarten aan de kassa afhalen?
Alleen de kaarten die enkele dagen voor het concert zijn besteld, liggen bij de kassa voor u klaar. In uw e-mailbevestiging staat wat de levermethode is van uw bestelling.

Ik wil graag via een incasso betalen.
Helaas is het niet mogelijk om uw bestelling via een incasso of acceptgiro te betalen. Alleen lidmaatschappen worden via een incassomachtiging betaald.

Hoe weet ik precies waar ik zit in Naarden?
Klik hier om de plattegrond te bekijken. Alle bruine strepen of vierkanten zijn hekwerken. Grijze rondjes stellen pilaren voor. Op veel plekken is er geen of beperkt zicht op het podium.

Hoe reserveer ik een rolstoelplaats?
Het is voor alle concerten mogelijk een rolstoelplaats te reserveren. Neem hiervoor telefonisch contact op met onze publieksservice via 030-2513413.

Krijgen jongeren korting?
Bij alle concerten waarvoor wij zelf kaarten verkopen, kunnen studenten, CJP-leden en jongeren onder de 18 jaar voor € 10,- naar binnen op vertoon van hun collegekaart, CJP-pas of identiteitsbewijs. In het betalingstraject kunt u voor het afrekenen zelf uw prijs aanpassen en de juiste korting kiezen. Deze regel geldt niet voor de Matthäus-Passion in Naarden en geldt alleen tijdens de online verkoop van losse kaarten in het lopende seizoen.

Hoe bestel ik een kortingskaart via de website?
Vanaf 1 september van het lopende seizoen kunt u kortingskaarten bestellen via de concertagenda. In het betalingstraject kunt u voor het afrekenen zelf uw prijs aanpassen en de juiste korting kiezen. Indien dit niet lukt, neemt u dan contact met ons op. Bij de kaartcontrole vragen wij u uw studenten-, CJP-pas of legitimatiebewijs te tonen met uw toegangsbewijs.

Zijn er kosten verbonden aan een bestelling?
Per bestelling rekenen wij € 4,- administratie- en bestelkosten.

Ik heb concertkaarten, maar ben verhinderd. Wat nu?
In sommige gevallen kunnen we uw kaarten annuleren en doorverkopen. Dit geldt alleen wanneer er voldoende tijd is om uw kaarten retour te sturen en:
- Het concert is uitverkocht
én
- De Nederlandse Bachvereniging de losse kaartverkoop doet voor dit concert. Dit kunt u zien in de concertagenda. Als er een bestelknop staat, verkopen wij zelf de kaarten.

Als niet aan beide voorwaarden wordt voldaan, kunnen wij uw kaarten helaas niet terugnemen. Wellicht kunt u iemand in uw omgeving blij maken met uw kaarten. Er worden € 5,- annuleringskosten per kaart in rekening gebracht. U ontvangt het resterende bedrag terug wanneer wij uw kaarten hebben doorverkocht.

Kan ik mijn kaarten ruilen voor een ander concert?
Ja, u kunt in sommige gevallen uw kaarten omruilen. Dit kan vanaf 1 september voor het lopende seizoen en dit geldt alleen voor de concerten waar wij de losse kaartverkoop voor doen. Dit kunt u zien in de concertagenda. Als er een bestelknop staat, verkopen wij zelf de kaarten. U betaalt dan € 5,- annuleringskosten per kaart.

In andere gevallen kunt u wellicht iemand anders blij maken met de kaarten.

Ik ben mijn kaarten kwijtgeraakt. Wat nu?
Neem contact op met onze publieksservice per mail via info@bachvereniging.nl of telefonisch via 030 – 2 513 413 (op werkdagen van 9.30 tot 12.30 uur).

VOORVERKOOP SEIZOEN 2017-2018

Hoe bestel ik een abonnement?
Vanaf 15 maart 2017 (Vrienden vanaf 1 maart 2017) tot 1 september 2017 kunt u abonnementen bestellen voor Amsterdam, Naarden en Utrecht. U kunt in de meeste gevallen zelf direct uw plaatsen kiezen voor geplaceerde concerten. Via e-mail ontvangt u direct een ontvangstbevestiging, de kaarten worden vervolgens zo snel mogelijk per post verstuurd. Een uitgebreide handleiding voor het online bestellen van abonnementen vindt u hier

Voor het bestellen van een abonnement heeft u een account nodig. Heeft u al eerder iets bij de Bachvereniging besteld of bent u Vriend, dan heeft u in de meeste gevallen al een account. Anders maakt u dit eenvoudig aan op onze website. Een account aanmaken kunt u al doen voordat de verkoop van start gaat.

Hoe bestel ik losse kaarten?
Vanaf maandag 15 mei 2017 (Vrienden vanaf 1 mei 2017) kunt u losse kaarten bestellen voor een groot deel van onze concerten (ook voor de Matthäus-Passion in Naarden). Voor de overige concerten verloopt de kaartverkoop via de betreffende zaal.

Kan ik ook per post bestellen?
Helaas is het vanaf heden niet meer mogelijk om abonnementen en losse kaarten via de post te bestellen. Dit heeft als voordeel dat u in veel gevallen zelf uw eigen zitplaatsen kunt kiezen en ook gelijk kunt zien of er nog plaatsen beschikbaar zijn.

Kan ik ook telefonisch bestellen?
Het is helaas is het vanaf heden niet meer mogelijk om telefonisch te bestellen, met uitzondering van rolstoelplaatsen. Wel kunt u natuurlijk bellen wanneer u vragen heeft. Onze publieksservice staat tijdens werkdagen van 9:30 – 12:30 uur voor u klaar via 030-2 513 413 of info@bachvereniging.nl.

Hoe betaal ik mijn bestelling?
Abonnementen en losse kaarten betaalt u direct via iDeal of Creditcard.

Wanneer krijg ik mijn kaarten toegestuurd?
Na betaling ontvangt u direct via e-mail een ontvangstbevestiging. Vervolgens sturen wij u de kaarten zo spoedig mogelijk toe. Programmaboekjes worden niet meer opgestuurd en krijgt u gratis aangeboden tijdens het concert.

Ik wil een abonnement en een losse kaart voor de Matthäus-Passion, kunnen deze plaatsen naast elkaar worden geplaceerd? Nee, dat is helaas niet mogelijk omdat de abonnementen voorrang hebben op de losse kaarten.

Wij willen graag naast elkaar zitten. Hoe doen we dat?
Wij adviseren u om de bestelling door één persoon te laten doen en deze onderling te verrekenen. Dan weet u zeker dat u naast elkaar zit.

MATTHAUS-PASSION Naarden

Hoe bestel ik kaarten voor de Matthäus-Passion in Naarden?
De abonnementenverkoop gaat van start op 15 maart 2017. Met een abonnement in Naarden of in Amsterdam, heeft u ook de mogelijkheid om de Matthäus-Passion in Naarden op te nemen in uw abonnement. Vrienden hebben de mogelijkheid om twee weken eerder (1 maart) al een abonnement te bestellen.

De verkoop van losse kaarten gaat van start op 15 mei 2017. Dat geldt ook voor de losse kaarten voor de Matthäus-Passion. U heeft dan de mogelijkheid om maximaal zes kaarten per persoon te bestellen. Vrienden van de Bachvereniging hebben de mogelijkheid om al vanaf 1 mei 2017 losse kaarten te bestellen. Als Vriend kunt u per donatieniveau met voorrang de volgende aantallen kaarten voor de Matthäus-Passion bestellen: Presto/Bachfonds/Vriend voor het leven – zes, Allegro – vier en Andante - twee.

Uiteraard geldt dat hoe eerder u bestelt, hoe meer plaatsen er nog beschikbaar zijn.

Hoeveel kaarten voor de Matthäus-Passion mag ik in de voorverkoop bestellen als Vriend?
Voor Presto en deelnemers aan het Bachfonds zijn dat er 6, voor Allegro 4 en voor Andante 2.

Hoeveel kaarten voor de Matthäus-Passion mag ik in de voorverkoop bestellen als niet-Vriend?
U mag maximaal 6 kaarten bestellen. Vanaf 1 september kunt u via onze website meer kaarten bestellen.

Hoe word ik Vriend?
Alles over onze vriendschappen vindt u hier.

Hoe kom ik aan betere plaatsen?

Ik ben al jaren Vriend, krijg ik dan betere plaatsen voor de Matthäus-Passion?
Om iedereen een eerlijke kans te geven op goede plaatsen kijken wij niet naar de duur van een vriendschap. Hoe eerder u bestelt, hoe groter de kans dat er nog goede plaatsen beschikbaar zijn.

Krijg ik als Presto-Vriend betere plaatsen?
Nee, u mag als Presto-Vriend wel 6 kaarten in de voorverkoop bestellen.

Heb ik gegarandeerd kaarten voor de Matthäus-Passion als ik bestel met voorrang?
De afgelopen jaren wint de Matthäus-Passion in Naarden steeds meer aan populariteit. Het aantal beschikbare plaatsen is echter gelijk gebleven. Ook als u recht heeft op voorrang, is het mogelijk dat er geen plaatsen meer beschikbaar zijn voor de dag of rang die u wenst.

OVERIGE VRAGEN

Wat is het verschil tussen geplaceerde kaarten en vrije inloop?
Wanneer concertkaarten geplaceerd worden verkocht, heeft u een vaste plek. Is er vrije inloop, dan mag u zelf een plaats kiezen. Zorg daarom dat u ruim voor aanvang aanwezig bent.

Welke rangen zijn er beschikbaar in de Grote Kerk in Naarden?
Er zijn vier rangen. Stoelen op de eerste en tweede rang zijn dichtbij het podium. Bij de derde en vierde rang zit u verder van het podium en kan het zicht worden gehinderd, bijvoorbeeld door pilaren, het koorhek of het hek rond de dooptuin. Klik hier om de plattegrond van de Grote Kerk Naarden te bekijken.

Worden er bij de Matthäus-Passion opnames gemaakt?
Tijdens de Matthäus-Passion worden er televisieschermen opgehangen in de Grote Kerk, zodat iedereen kan zien wat er op het podium gebeurt. Er worden geen opnames gemaakt. De Matthäus-Passion 2014 kunt u terugkijken via allofbach.com.

Is er catering aanwezig in de kerk tijdens de Matthäus-Passion?
Er is geen catering aanwezig. In de omgeving van de kerk zijn genoeg gelegenheden om iets te eten of drinken.

Waar kan ik parkeren in Naarden-Vesting?
Tijdens de Matthäus-Passion kunt u alleen parkeren buiten de Vesting. Bekijk hier de plattegrond voor parkeren in Naarden

Hoe meld ik mij aan voor de digitale nieuwsbrief?
Klik hier om u aan te melden.

Staat uw antwoord hier niet tussen?
Mail dan gerust naar info@bachvereniging.nl

VOORRANG voor Vrienden

Er is een voorrangsregeling voor Vrienden van de Nederlandse Bachvereniging. Zij kunnen al eerder abonnementen (vanaf 1 maart) en losse kaarten (vanaf 1 mei) bestellen.
Om als Vriend voorrang te krijgen, is het belangrijk dat u inlogt met het e-mailadres dat bij ons bekend is. Bent u het wachtwoord vergeten, dan kunt u op de website direct een nieuw wachtwoord aanvragen.

Neem gerust contact op

Publieksservice:
(ma-vr van 9.30 tot 12.30 uur)
Op 27 en 28 april is de publieksservice gesloten!