Bestelinformatie

HOE BESTEL IK EEN ABONNEMENT?

• U bestelt vanaf 15 maart via bachvereniging.nl (Vrienden vanaf 1 maart)
  • U logt in met uw e-mailadres en wachtwoord (Nieuwe klant? Maak een account aan)
  • U kiest uw stoelen
  • U rekent af via iDeal of creditcard
  • U ontvangt direct een ontvangstbevestiging via e-mail
  • Kaarten worden per post verzonden

KAN IK OOK LOSSE KAARTEN BESTELLEN?
Losse kaarten bestelt u vanaf 15 mei via bachvereniging.nl (Vrienden vanaf 1 mei) voor een groot deel van onze concerten (ook voor de Matthäus-Passion in Naarden).
Voor de overige concerten doet een concertzaal de kaartverkoop; in dat geval wordt u doorgelinkt naar de website van de betreffende concertzaal (mits bij deze zaal de verkoop reeds is gestart).

HOE BETAAL IK MIJN BESTELLING?
Abonnementen en losse kaarten betaalt u direct via iDeal of creditcard. Betalen via automatische incasso is niet mogelijk.

IS HET MOGELIJK OM MET EEN ROLSTOEL OF SCOOTMOBIEL EEN CONCERT BIJ TE WONEN?
Voor alle concerten zijn rolstoelplaatsen beschikbaar. Vanwege de beperkte beschikbaarheid is reserveren verplicht. Neemt u hiervoor contact op met onze afdeling Communicatie & kaartverkoop.

WIJ WILLEN GRAAG NAAST ELKAAR ZITTEN. HOE BESTELLEN WE GEZAMENLIJK KAARTEN?
Wij adviseren de abonnementen door één persoon te laten bestellen.

LUKT HET NIET OM TE BESTELLEN?
Bekijk de handleiding abonnement bestellen of de handleiding losse kaarten bestellen, of bekijk deze instructievideo:

HEEFT U ANDERE VRAGEN?
Lukt het online bestellen niet? Bent u verhinderd voor een concert, wilt u uw kaarten ruilen of bent u uw kaarten kwijt? Voor al uw vragen staat onze afdeling Communicatie & kaartverkoop u graag te woord. Neem contact met ons op via info@bachvereniging.nl of 030-2513413 (op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 9.30 en 12.30 uur).

MATTHÄUS-PASSION Naarden

Rangen en prijzen Matthäus-Passion Naarden
Vanaf 2019 hanteren we tijdens de Matthäus-Passion in Naarden een andere zaalindeling in de Grote Kerk: er worden twee rangen toegevoegd. De differentiatie tussen en binnen de rangen was te groot, wat leidde tot een discrepantie tussen de plaatsen en de prijzen. Daarom is voor de beste plaatsen bij de Matthäus-Passion de 1e rang goud toegevoegd. Van deze rang is slechts een beperkt aantal stoelen beschikbaar. Daarnaast heeft u nu de mogelijkheid voordeliger kaarten aan te schaffen voor de laagste rang; u kunt nu al voor €15,- bij onze Matthäus-Passion 2019 zijn. Zo blijft onze Matthäus-traditie voor iedereen toegankelijk.
De stoelen op de 1e rang goud en 1e rang zijn dicht bij het podium. Op de 2e tot en met de 5e rang zit u verder van het podium en kan het zicht worden gehinderd, bijvoorbeeld door pilaren, het koorhek of het hek rond de dooptuin. Daarom hangen rond alle plekken televisieschermen, zodat iedereen kan zien wat er op het podium gebeurt. Meer weten? Bekijk hier onze plattegrond.

Hoe bestel ik kaarten voor de Matthäus-Passion in Naarden?
De abonnementenverkoop gaat van start op 15 maart 2018. Met een abonnement in Naarden of in Amsterdam, heeft u ook de mogelijkheid om de Matthäus-Passion in Naarden op te nemen in uw abonnement. Vrienden hebben de mogelijkheid om twee weken eerder (1 maart) al een abonnement te bestellen.

De verkoop van losse kaarten gaat van start op 15 mei 2018. Dat geldt ook voor de losse kaarten voor de Matthäus-Passion. U heeft dan de mogelijkheid om maximaal zes kaarten per persoon te bestellen. Vrienden van de Bachvereniging hebben de mogelijkheid om al vanaf 1 mei 2018 losse kaarten te bestellen.

Als Vriend kunt u per donatieniveau met voorrang de volgende aantallen kaarten voor de Matthäus-Passion bestellen:
Presto/Bachfonds/Vriend voor het leven – zes
Allegro – vier
Andante - twee

Uiteraard geldt dat hoe eerder u bestelt, hoe meer plaatsen er nog beschikbaar zijn.

Hoeveel kaarten voor de Matthäus-Passion mag ik in de voorverkoop bestellen als Vriend?
Voor Presto, Vrienden voor het leven en patronen van het Bachfonds zijn dat er 6, voor Allegro 4 en voor Andante 2.

Hoeveel kaarten voor de Matthäus-Passion mag ik in de voorverkoop bestellen als niet-Vriend?
U mag maximaal 6 kaarten bestellen. Vanaf 1 september kunt u via onze website meer kaarten bestellen.

Ik ben al jaren Vriend, krijg ik dan betere plaatsen voor de Matthäus-Passion?
Om iedereen een eerlijke kans te geven op goede plaatsen kijken wij niet naar de duur van een vriendschap. Hoe eerder u bestelt, hoe groter de kans dat er nog goede plaatsen beschikbaar zijn.

OVERIGE VRAGEN

Hoe word ik Vriend?
Alles over onze vriendschappen vindt u hier.

Wat is het verschil tussen geplaceerde kaarten en vrije inloop?
Wanneer concertkaarten geplaceerd worden verkocht, heeft u een vaste plek. Is er vrije inloop, dan mag u zelf een plaats kiezen. Zorg daarom dat u ruim voor aanvang aanwezig bent.

Ik heb concertkaarten, maar ben verhinderd. Wat nu?
In sommige gevallen kunnen we uw kaarten annuleren en doorverkopen:
1. uiterlijk 5 werkdagen voor het concert, i.v.m. retour sturen van toegangskaarten;
2. wanneer het concert is uitverkocht.
In beide gevallen dient de Nederlandse Bachvereniging de kaartverkoop te doen voor dit concert. Heeft u de kaarten bij de zaal gekocht, dan kunnen wij uw kaarten helaas niet terugnemen. Wellicht kunt u iemand in uw omgeving blij maken met uw kaarten.
Er worden € 5,- annuleringskosten per kaart in rekening gebracht. Bij een abonnementskaart betaalt u het verschil tussen de losse kaartprijs en de abonnementsprijs. U ontvangt het resterende bedrag terug wanneer wij uw kaarten hebben doorverkocht (10-jaarsabonnementen kunnen helaas niet worden doorverkocht).

Kan ik mijn kaarten ruilen voor een ander concert?
Ja, u kunt in sommige gevallen uw kaarten omruilen. Dit kan vanaf 1 september voor het lopende seizoen en dit geldt alleen voor de concerten waar wij de losse kaartverkoop voor doen. Dit kunt u zien in de concertagenda. Als er een bestelknop staat, verkopen wij zelf de kaarten. U betaalt dan € 5,- annuleringskosten per kaart, óf het  Of het verschil tussen de losse kaartprijs en de abonnementsprijs. In andere gevallen kunt u wellicht iemand anders blij maken met de kaarten.

Welke rangen zijn er beschikbaar in de Grote Kerk in Naarden?
Vanaf de Matthäus-Passion 2019 zijn er in de Grote Kerk zes rangen beschikbaar. Stoelen op de eerste rang GOUD en eerste rang zijn dicht bij het podium. Op de tweede tot en met de vijfde rang zit u verder van het podium en kan het zicht worden gehinderd, bijvoorbeeld door pilaren, het koorhek of het hek rond de dooptuin. Daarom hangen rond alle plekken televisieschermen, zodat iedereen kan zien wat er op het podium gebeurt. Klik hier om de plattegrond van de Grote Kerk Naarden te bekijken.

Worden er bij de Matthäus-Passion opnames gemaakt?
Tijdens de Matthäus-Passion worden er televisieschermen opgehangen in de Grote Kerk, zodat iedereen kan zien wat er op het podium gebeurt. Er worden geen opnames gemaakt. De Matthäus-Passion 2014 kunt u terugkijken via allofbach.com.

Waar kan ik parkeren in Naarden-Vesting?
Tijdens de Matthäus-Passion kunt u alleen parkeren buiten de Vesting. Bekijk hier de plattegrond voor parkeren in Naarden

Hoe log ik in?
Voor meer informatie over inloggen: klik hier.

Moet ik inloggen als bestaande klant of als nieuwe klant?
Als u Vriend bent of al eerder kaarten heeft besteld bij de Bachvereniging, staat u al in ons klantenbestand en kiest u voor de optie ‘bestaande klanten’. Als u nog nooit bij ons heeft besteld, meldt u zich aan als nieuwe klant en kunt u een account aanmaken. Alle informatie over inloggen vindt u hier

Hoe vraag ik een wachtwoord op?
U kunt met uw e-mailadres dat bij ons bekend is uw wachtwoord opvragen via de betreffende knop: wachtwoord (opnieuw) aanvragen? Let op, deze e-mail kan in uw spamfilter belanden!

Krijgen jongeren korting?
Bij alle concerten waarvoor wij zelf kaarten verkopen, kunnen studenten, CJP-leden en jongeren onder de 18 jaar voor € 14,50 naar binnen op vertoon van hun collegekaart, CJP-pas of identiteitsbewijs. In het betalingstraject kunt u voor het afrekenen zelf uw prijs aanpassen en de juiste korting kiezen. Deze regel geldt niet voor de Matthäus-Passion in Naarden en geldt alleen tijdens de online verkoop van losse kaarten in het lopende seizoen.

Hoe bestel ik een kortingskaart via de website?
Vanaf 1 september van het lopende seizoen kunt u kortingskaarten bestellen via de concertagenda. In het betalingstraject kunt u voor het afrekenen zelf uw prijs aanpassen en de juiste korting kiezen. Indien dit niet lukt, neemt u dan contact met ons op. Bij de kaartcontrole vragen wij u uw studenten-, CJP-pas of legitimatiebewijs te tonen met uw toegangsbewijs.

Zijn er kosten verbonden aan een bestelling?
Per bestelling rekenen wij € 4,- administratie- en bestelkosten.

Hoe meld ik mij aan voor de digitale nieuwsbrief?
Klik hier om u aan te melden.

Staat uw antwoord hier niet tussen?
Mail dan gerust naar info@bachvereniging.nl

VOORRANG voor Vrienden

Er is een voorrangsregeling voor Vrienden van de Nederlandse Bachvereniging. Zij kunnen al eerder abonnementen (vanaf 1 maart) en losse kaarten (vanaf 1 mei) bestellen.
Om als Vriend voorrang te krijgen, is het belangrijk dat u inlogt met het e-mailadres dat bij ons bekend is. Bent u het wachtwoord vergeten, dan kunt u op de website direct een nieuw wachtwoord aanvragen.

Neem gerust contact op

Communicatie & kaartverkoop: 030-2513413