Kaartverkoop seizoen 2020-2021 uitgesteld

Op dit moment is het onzeker wanneer en onder welke omstandigheden we weer concerten kunnen geven. Daarom wordt de kaartverkoop voor seizoen 2020-2021 uitgesteld. Lees hieronder meer over dit besluit en wat dit voor u als bezoeker betekent.

Ik heb nog geen kaarten voor het komende seizoen gekocht

De losse kaartverkoop voor seizoen 2020-2021, waaronder voor de Matthäus-Passion in Naarden, zou op 25 mei van start gaan. Vrienden van de Nederlandse Bachvereniging mochten met voorrang bestellen vanaf 11 mei. Vanwege het coronavirus worden beide verkoopmomenten uitgesteld tot nader te bepalen data.

Waarom stelt de Bachvereniging deze verkoopmomenten uit?
Op dit moment is het onzeker wanneer en onder welke omstandigheden we weer concerten kunnen geven. Wij vinden het niet verstandig de kaartverkoop te starten, voordat hier meer duidelijkheid over is.

Vanaf wanneer kan ik wel kaarten bestellen?
Zodra duidelijk is hoe we op een veilige manier concerten kunnen geven, brengen wij u op de hoogte wanneer de kaartverkoop van start zal gaan.

Ik ben Vriend van de Bachvereniging. Kan ik nog steeds met voorrang bestellen wanneer de Bachvereniging van start gaat met de losse kaartverkoop?
Ja. Vrienden van de Nederlandse Bachvereniging krijgen voorrang op het bestellen van kaarten. De kaartverkoop voor bezoekers die geen Vriend van de Nederlandse Bachvereniging zijn, gaat op een later tijdstip van start.

Hoe weet ik wanneer de Bachvereniging start met de losse kaartverkoop voor het komende seizoen?
Al onze nieuwsbriefabonnees, Vrienden, Patronen en iedereen die voor de afgelopen twee seizoenen kaarten had gekocht, ontvangen van ons een e-mail, ruim voorafgaand aan de start van de kaartverkoop. De start van de kaartverkoop zullen we tevens kenbaar maken op onze website en de social mediakanalen van de Nederlandse Bachvereniging.

De serieverkoop voor seizoen 2020-2021 is in maart al gestart. Kan ik nog wel series bestellen voor het komende seizoen?
Met het uitstellen van de losse kaartverkoop voor seizoen 2020-2021 is ook onze serieverkoop per direct gestopt. U kunt momenteel geen series meer bestellen. Wanneer de nieuwe startdatum van de losse kaartverkoop echter valt vóór 1 september 2020, kunt u alsnog een serie voor seizoen 2020-2021 bestellen. Na deze datum vervalt deze mogelijkheid.

Ik ben Vriend van de Bachvereniging. De kaartverkoop voor het vriendenconcert en de vriendenrepetities zou op 15 juni van start gaan. Wordt dit verkoopmoment ook uitgesteld?
Ja. Op dit moment is het onzeker wanneer en onder welke omstandigheden we weer kunnen repeteren en concerten kunnen geven. Daarom wordt ook de start van de kaartverkoop voor het vriendenconcert en de vriendenrepetities uitgesteld. Zodra duidelijk is wanneer de kaartverkoop van start gaat, brengen we u op de hoogte.

Ik heb al kaarten voor het komende seizoen gekocht

Ik heb een (of meerdere) serie(s) Naarden gekocht voor het komende seizoen. Blijven deze kaarten geldig en behoud ik mijn stoelkeuze?
Uw kaarten blijven gewoon geldig. Wij zullen er alles aan doen om uw stoelkeuze intact te laten. We hopen echter op uw begrip wanneer de plattegrond wijzigt als gevolg van eventuele noodzakelijke maatregelen. Zodra er uitsluitsel is over de nieuwe concertomstandigheden, brengen we u op de hoogte.

Ik heb een (of meerdere) serie(s) Amsterdam of Utrecht gekocht voor het komende seizoen. Blijven deze kaarten geldig en behoud ik mijn stoelkeuze?
Uw kaarten blijven gewoon geldig. In overleg met TivoliVredenburg en het Muziekgebouw aan ’t IJ zullen wij er alles aan doen om uw stoelkeuze intact te laten. We hopen echter op uw begrip wanneer de plattegrond wijzigt als gevolg van eventuele noodzakelijke maatregelen. Zodra er uitsluitsel is over de nieuwe concertomstandigheden, brengen we u op de hoogte.

Ik heb kaarten gekocht voor een of meerdere concerten in Naarden (niet in een serie). Blijven deze kaarten geldig en behoud ik mijn stoelkeuze?

Ik heb kaarten gekocht voor seizoen 2020-2021. Wanneer sturen jullie mij de kaarten toe?
Op dit moment is het onzeker wanneer en onder welke omstandigheden we weer concerten kunnen geven. Het is mogelijk dat de plattegrond per concert wijzigt als gevolg van eventuele noodzakelijke maatregelen. Zodra er uitsluitsel is over de nieuwe concertomstandigheden, brengen we u op de hoogte. Tot die tijd zullen wij uw kaarten voor seizoen 2020-2021 nog niet versturen.

Ik heb bij een concertzaal kaarten gekocht voor één of meerdere concerten van de Bachvereniging. Blijven deze kaarten geldig en behoud ik mijn stoelkeuze?
De concertzaal in kwestie zal u op de hoogte brengen over de geldigheid van uw kaarten en eventuele wijzigingen in uw stoelkeuze. Ook voor de concertzalen geldt dat eerst duidelijk moet worden hoe er onder veilige omstandigheden concerten kunnen worden gegeven.

Vanwege de coronacrisis wil ik mijn reeds gekochte kaarten voor het komende seizoen annuleren. Kan ik mijn geld terugkrijgen?
Nee, helaas niet. Zolang de concerten voor het komende seizoen niet door de Nederlandse Bachvereniging worden geannuleerd, zijn de algemene voorwaarden van kracht en ontvangt u geen restitutie.

Matthäus-Passion 2021

In mei zou de losse kaartverkoop van start gaan voor onder andere de Matthäus-Passion-concerten in de Grote Kerk in Naarden in 2021 (van Palmzondag 28 maart tot en met Stille Zaterdag 3 april). Deze verkoop wordt uitgesteld.

De Matthäus-Passion in 2021 vindt pas over één jaar plaats. Waarom start de Bachvereniging niet gewoon met de kaartverkoop?
Op dit moment is het onzeker hoe de nieuwe concertomstandigheden eruit zien. Wij vinden het niet verstandig de kaartverkoop te starten, voordat hier meer duidelijkheid over is. Wij brengen u op de hoogte wanneer de kaartverkoop van start zal gaan.

In de Grote Kerk in Naarden is bij de Matthäus-Passion plaats voor ruim 1.750 bezoekers. Hoe gaat de Bachvereniging dit volgend jaar doen als de maatregelen langer van kracht blijven?
Op dit moment is onzeker hoe de nieuwe concertomstandigheden eruit zien. Met collega-instellingen zijn we naarstig op zoek naar mogelijkheden en oplossingen om onder veilige omstandigheden concerten te kunnen geven. Op dit moment kunnen wij nog niet voorspellen onder welke condities de Matthäus-Passion volgend jaar zal plaatsvinden. Zodra hier meer duidelijkheid over is zullen wij passende maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat de Matthäus-Passion op een veilige manier kan worden uitgevoerd.

Seriehouders en Patronen van de Bachvereniging hebben al kaarten voor de Matthäus-Passion 2021 gekocht. Mogen zij hun kaarten behouden?
Deze kaarten blijven gewoon geldig. Wij zullen er alles aan doen om ieders stoelkeuze intact te laten. We hopen echter op uw begrip wanneer de plattegrond wijzigt als gevolg van eventuele noodzakelijke maatregelen. Zodra er uitsluitsel is over de nieuwe concertomstandigheden, brengen we u op de hoogte

Ik heb een 10-jaarsabonnement. Behoud ik mijn plaatsen voor de Matthäus-Passion in 2021?
Wij zullen er alles aan doen om ieders stoelkeuze intact te laten. We hopen echter op uw begrip wanneer de plattegrond wijzigt als gevolg van eventuele noodzakelijke maatregelen. Zodra er uitsluitsel is over de nieuwe concertomstandigheden, brengen we u op de hoogte.

Ik heb een 10-jaarsabonnement. Omdat de Matthäus-Passion in 2020 werd afgelast mis ik een jaar van mijn abonnement. Wordt mijn 10-jaarsabonnement met een jaar verlengd?
Nee, helaas niet. Zoals alle andere kaartkopers ontvangen 10-jaarsabonnementhouders restitutie van hun aankoopbedrag voor de Matthäus-Passion 2020. De serieverkoop voor seizoen 2020-2021 is in maart reeds gestart; seriehouders hebben al kaarten voor het komende seizoen gekocht. Ook Patronen van de Nederlandse Bachvereniging hebben al met exclusieve voorrang kaarten voor het komende seizoen gekocht. Dit betekent dat een deel van de kaarten al is verkocht en we niet alle 10-jaarsabonnementen kunnen verlengen.