Johann

Ontdek de tijdloosheid van muziek

Bij Johann hoor je de mooiste oude muziek en ontdek je de wereld die erachter schuilgaat. Luister, leer en ontspan: vind verdieping en verrijking bij netwerkclub Johann.

Over Johann
Johann is de (jonge*) netwerkclub van de Nederlandse Bachvereniging. Bij Johann ontdek je wat muziek teweegbrengt en geniet je binnen een inspirerend netwerk van alles dat de Bachvereniging te bieden heeft. We besteden aandacht aan de universele waarden van muziek: bezieling, passie, talent en verstilling. Tijdens de exclusieve Johann-events biedt de Bachvereniging je op toegankelijke wijze inzicht in de prachtige wereld van de oude muziek.

*Johann is opgezet voor muziekliefhebbers tussen +/- 30 en 45 jaar oud.

Losse kaarten
Je kunt Johann bezoeken met een lidmaatschap of een los kaartje voor één avond. Per Johann-event zijn er een beperkt aantal losse kaarten beschikbaar. Losse kaarten kosten € 37,50 per stuk en zijn all-in; dus inclusief eten, drinken en concert! Losse kaarten bestel je door op een van onderstaande links te klikken.

Lid worden
Ben je enthousiast over ons jaarprogramma? Wordt dan lid van Johan! Leden van Johann doneren (minimaal) € 500 per jaar aan de Bachvereniging. Een deel van de gift dekt de onkosten van het jaarprogramma; het leeuwendeel wordt gebruikt voor bijzondere projecten van de Bachvereniging. Denk aan All of Bach of ons talentenprogramma Young Bach Fellowship.

Johann geeft jou
• Driemaal per seizoen een exclusief Johann-Event (all-in)
• Een inspirerend netwerk en je invité (partner, vriend of collega) is altijd welkom!
• Op een toegankelijke manier inzicht in de wereld van prachtige muziek

Wil je meer informatie?
Neem contact op met Liza Westendorp (hoofd Development) via development@bachvereniging.nl of 06 2208 1608.

Aankomende evenementen

• Dinsdag 29 oktober - Allerzielen
Utrecht, Lutherse Kerk | 18.30 uur
Start in het prachtige museum Catharijne Convent met een diner en borrel, waarna we ons verdiepen in muziek over de dood. Dat klinkt treuriger dan het werkelijk is; muziek uit Bachs tijd biedt juist een troostrijk perspectief voor stervenden. De verlossing is namelijk nabij; een goed leven wordt beloond. We horen vervolgens in de Lutherse kerk een groot gedeelte van het muzikale programma Allerzielen tijdens de laatste repetitie voor de aankomende concerttournee.

• Woensdag 12 februari - Concerto Supergrosso
Naarden, Grote Kerk | 18.15 uur
Jong talenten in de hoofdrol: de Bachvereniging gaat bij dit progamma resoluut XL en speelt een prachtig programma met een nieuwe generatie musici. Voorafgaand aan het concert zullen deze jongen honden, soms nét van het conservatorium, de passie voor hun instrument met ons delen. Zijn zij echt één met hun viool?

• Dinsdag 7 april - Matthäus-Passion
Naarden, Grote Kerk | 17.45 uur
De Matthäus-Passion in Naarden; hét hoogtepunt van het jaar voor vele Bach-liefhebbers. Als gast van Johann ervaar je de Matthäus-Passion vanaf mooie plaatsen en kom je beslagen ten ijs; een week voor het concert ontvang je van ons een digitaal ‘lespakket’ met alle informatie over de Matthäus-Passion. De Hollandse traditie, de waarde van het stuk voor de musici en het genie Bach worden in diverse korte docu’s uitgelegd.