Partner Rabobank

DE RABOBANK ONDERSTEUNT DE NEDERLANDSE BACHVERENIGING STRUCTUREEL EN WIL DAARMEE BIJDRAGEN AAN DE VERDERE ONTWIKKELING EN AMBITIES VAN HET OUDSTE BAROKENSEMBLE VAN NEDERLAND.

Rabobank en de Nederlandse Bachvereniging zijn partners en willen samen meer mensen in aanraking brengen met klassieke muziek in het algemeen en de muziek van Bach in het bijzonder. Daarom ondersteunt Rabobank het ensemble graag bij All of Bach. De komende jaren worden met steun van Rabobank alle werken van Bach uitgevoerd, opgenomen en online gepubliceerd. Zo willen we meer mensen laten genieten van klassieke muziek.

Daarnaast laten we ook veel jongeren op middelbare scholen kennis maken met klassieke muziek via het educatieve programma Beats by Bach

Beats by Bach

Met Beats by Bach verandert een klas voor een aantal CKV-lessen in een filmset. Bachs muziek dient als soundtrack en leerlingen lipdubben een fragment uit het Weihnachts-Oratorium. Alle filmpjes dingen mee naar een prijs. Meer informatie: www.beatsbybach.nl.

Rabo Kerstconcert

Jaarlijks organiseren de Nederlandse Bachvereniging en Rabobank als partners samen het besloten Rabo Kerstconcert. Rond het concert voor genodigden van beide organisaties is er gelegenheid om elkaar op informele wijze te ontmoeten.

Bach torenhoog

Op 29 september 2013 stond het hoofdkantoor van Rabobank Nederland volledig in het teken van cultuur. Met het succesvolle evenement ‘Bach torenhoog’ gaven de Nederlandse Bachvereniging en Rabobank uiting aan hun partnerschap. De bezoekers reisden in zes groepen door de torens: een tournee langs alle 24 toonsoorten, de basis van de westerse muziek. Op twaalf verschillende verdiepingen luisterden zij naar Siebe Henstra (C/c), Menno van Delft (Cis/cis), Tineke Steenbrink (D/d), Léon Berben (Es/es), Jérôme Brodin (E/e), Pieter-Jan Belder (F/f), Jacques Ogg (Fis/fis), Ketil Haugsand (G/g), Frédérick Haas (As/gis), Olga Pashchenko (A/a), Ursula Dütschler (Bes/bes) en Bob van Asperen (B/b). Zo klonk het gehele eerste boek van Bachs Wohltemperierte Klavier.

Neem gerust contact op

Publieksservice:
(ma-vr van 9.30 tot 12.30 uur)