Steun de Bachvereniging

En draag bij aan het behoud van Bachs erfgoed

Met de beste barokmusici, een enthousiaste staf en een monumentale Matthäus-Passion-traditie is de Nederlandse Bachvereniging niet weg tedenken uit het Nederlandse culturele landschap. Ons ensemble kenmerkt zich door een constante zoektocht naar vernieuwing en verdieping binnen eeuwenoud muzikaal erfgoed.

Onze Vrienden, donateurs en sponsors steunen ons hierbij in de brede betekenis van het woord. Zij vormen de basis voor onze financiële zelfredzaamheid, maar bevestigen met hun warme betrokkenheid ook dat er breed draagvlak is voor onze muziek, onze initiatieven en onze idealen.

Door de Bachvereniging te steunen draagt u bij aan het behoud en de verspreiding van Bachs erfgoed en investeert u tegelijkertijd in een prachtig ensemble met een toekomst vol inspiratie en ontroering. Doet u mee als Vriend, Patroon of sponsor?

Wilt u eenmalig een gift verrichten?
Dit kan met een overschrijving op rekeningnummer NL36 RABO 0168 517 507 t.n.v. de Nederlandse Bachvereniging. Alle giften komen ten goede komen aan:

Kwaliteit
De Nederlandse Bachvereniging is ontstaan als enthousiast amateurkoor, maar is in de afgelopen eeuw uitgegroeid tot een professioneel vocaal-instrumentaal barokensemble van wereldniveau. We zijn niet snel tevreden: alleen het beste is goed genoeg.

Talentontwikkeling
Sinds 2013 kent de Nederlandse Bachvereniging een Young Bach Fellowship. Met het Young Bach Fellowship bieden we een podium aan jonge musici die zich verder willen ontwikkelen in de barokmuziek en begeleiden we hen bij het ondernemerschap dat het vak van musicus vandaag de dag vraagt.
Het Young Bach Fellowship van de afgelopen jaren werd mogelijk gemaakt met steun van het Gieskes Strijbis Fonds. Met de oprichting van het Jos van Veldhoven Fonds zijn er opnieuw middelen beschikbaar om het Young Bach Fellowship voort te zetten. Ook het Dioraphte Fonds heeft een bijdrage aan het Young Bach Fellowship gedoneerd.
Deelnemers aan het Young Bach Fellowship krijgen de kans mee te spelen met een productie van de Bachvereniging, ze krijgen een mentor toegewezen, worden gecoacht en krijgen steun vanuit marketing en productie. Het fellowship is een broedplaats waar jong talent de ruimte krijgt te experimenteren, zich te ontwikkelen en nieuwe samenwerkingen aan te gaan.

Educatie
Veel van onze trouwste bezoekers hebben nog herinneringen aan de eerste keer dat ze de Nederlandse Bachvereniging hoorden en nemen nu hun kleinkinderen mee. Zo’n dierbare introductie in klassieke muziek gunnen we ieder kind. Dankzij ons educatieproject Oog in oog met de Matthäus-Passion bezoeken elk jaar ruim 300 leerlingen een van onze uitvoeringen van de Matthäus-Passion. De Bachvereniging stelt educatiepakketten beschikbaar en ter voorbereiding komt er een musicus in de klas vertellen over Bach, de barok en de Matthäus-Passion. In een wisselend aanbod van educatieprojecten is Oog in oog al meer dan vijftien jaar een constante.

All of Bach
Het gehele oeuvre van Johann Sebastian Bach in een paar muisklikken wereldwijd bereikbaar: met All of Bach legt de Nederlandse Bachvereniging een online schatkamer aan waar alle muziekliefhebbers kunnen genieten van grootse concertregistraties, intieme huisconcerten en virtuoze solowerken. Sinds 2014 releasen we werken van Bach, uitgevoerd door de Nederlandse Bachvereniging, online in beeld en geluid: gratis te bekijken en te beluisteren voor iedereen over de hele wereld. Dit project sluit direct aan op de belangrijkste doelstelling van de Nederlandse Bachvereniging: zoveel mogelijk mensen de gelegenheid geven om te genieten van de fantastische muziek van Bach.