Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Wellicht vindt u uw antwoord op deze pagina!

Kaartverkoop

• Voor onze trouwe concertbezoekers hebben we series samengesteld in Naarden, Utrecht en Amsterdam. Met een serie bezoekt u meer concerten, bent u verzekerd van goede plaatsen en ontvangt u korting.

De serievoorverkoop voor seizoen 2019-2020 start op 15 maart 2019 om 10.00 uur via bachvereniging.nl/series. Vrienden van de Nederlandse Bachvereniging krijgen voorrang en kunnen reeds bestellen vanaf 1 maart 2019 om 10.00 uur.

Hoe bestel ik een serie?
    • U bestelt uw serie via bachvereniging.nl/series
    • U logt in met uw e-mailadres en wachtwoord (Nieuwe klant? Maak eerst een account aan.)
    • U kiest per concert in uw serie uw stoelen
    • U rekent af via iDeal of creditcard
    • U ontvangt direct een ontvangstbevestiging via e-mail
    • Uw kaarten worden per post verzonden

• De reguliere kaartverkoop voor seizoen 2019-2020 (voor afzonderlijke concerten, waaronder de Matthäus-Passion op Goede Vrijdag) start voor een groot deel van onze concerten op 15 mei 2019 om 10.00 uur via bachvereniging.nl/concerten. Vrienden van de Nederlandse Bachvereniging krijgen voorrang en kunnen reeds bestellen vanaf 1 mei 2019 om 10.00 uur.

Concerten waarvoor u kaarten via de Bachvereniging kunt bestellen herkent u aan een stip:
    ● Prijs van € tot €

Voor het overige deel van onze concerten loopt de kaartverkoop via een concertzaal; in dat geval wordt u doorgestuurd naar de website van de betreffende concertzaal, waar u uw tickets kunt aanschaffen (mits bij de zaal de verkoop reeds is gestart).

• Wij hanteren jongeren-, studenten- en CJP-korting voor alle concerten waarvoor wij zelf kaarten verkopen, met uitzondering van de Matthäus-Passion. In het betaaltraject kiest u bij het afrekenen de juiste korting, waarna de prijst wordt aangepast. Bij de kaartcontrole vragen wij u uw identiteitskaart, studenten- of CJP-pas te tonen.

• Series en losse kaarten betaalt u direct via iDeal of creditcard. Betalen via automatische incasso is niet mogelijk. Per bestelling rekenen wij € 4 administratiekosten.

• Voor alle concerten zijn rolstoelplaatsen beschikbaar. Vanwege de beperkte beschikbaarheid is reserveren verplicht. Neemt u hiervoor contact op met onze afdeling Communicatie & kaartverkoop. Wilt u naast elkaar zitten? Wij adviseren uw series door één persoon te laten bestellen.

Uw concertbezoek

• Wanneer concertkaarten geplaceerd worden verkocht, heeft u een vaste plek. Wanneer concertkaarten ongeplaceerd worden verkocht, mag u zelf een plaats kiezen. Zorg daarom dat u ruim voor aanvang aanwezig bent.

• U kunt uw kaarten ruilen vanaf 1 september voor het lopende seizoen. Dit geldt alleen voor de concerten waarvan de kaartverkoop via de Nederlandse Bachvereniging verloopt. Dit kunt u zien in de concertagenda: staat er een stip (● Prijs van € tot €), dan verkopen wij de kaarten. Voor het omruilen betaalt u € 5 administratiekosten per kaart óf het verschil tussen de reguliere kaartprijs en de serieprijs. In andere gevallen kunt u wellicht iemand anders blij maken met de kaarten.

• Heeft u concertkaarten over of bent u verhinderd? Wij kunnen uw kaarten helaas niet voor u doorverkopen.

• Op bachvereniging.nl/downloads vindt u zaalplattegronden van TivoliVredenburg, Muziekgebouw aan 't IJ en de Grote Kerk Naarden (let op: de Matthäus-Passion heeft een aparte plattegrond).

Matthäus-Passion in Naarden

• Voeg de Matthäus-Passion toe aan uw serie
    Met een serie Naarden of Amsterdam heeft u de mogelijkheid om een uitvoering van de Matthäus-Passion in Naarden toe te voegen aan uw serie, m.u.v. de Matthäus-Passion op Goede Vrijdag.

Bestel losse kaarten voor de Matthäus-Passion
    Tijdens de reguliere kaartverkoop kunt u maximaal 6 kaarten voor de Matthäus-Passion bestellen. De reguliere kaartverkoop voor seizoen 2019-2020 start op 15 mei 2019 om 10.00 uur via bachvereniging.nl/concerten.Vanaf 1 september 2019 kunt u zoveel kaarten voor de Matthäus-Passion bestellen als u wilt.

Vrienden van de Nederlandse Bachvereniging krijgen voorrang op de reguliere kaartverkoop en kunnen reeds bestellen vanaf 1 mei 2019 om 10.00 uur. Afhankelijk van het soort vriendschap kunnen Vrienden 2, 4 of 6 kaarten met voorrang bestellen. Lees hier meer over Vrienden van de Nederlandse Bachvereniging.*

* Om iedereen een eerlijke kans te geven op goede plaatsen kijken wij niet naar de duur van uw vriendschap. Hoe eerder u bestelt, hoe groter de kans dat er nog goede plaatsen beschikbaar zijn.

• Vanaf 2019 hanteren we tijdens de Matthäus-Passion in Naarden een andere zaalindeling in de Grote Kerk: er worden twee rangen toegevoegd. De differentiatie tussen en binnen de rangen was te groot, wat leidde tot een discrepantie tussen de plaatsen en de prijzen. Daarom is voor de beste plaatsen bij de Matthäus-Passion de 1e rang goud toegevoegd. Van deze rang is slechts een beperkt aantal stoelen beschikbaar. Daarnaast heeft u nu de mogelijkheid voordeliger kaarten aan te schaffen voor de laagste rang; u kunt nu al voor € 15 bij onze Matthäus-Passion zijn. Zo blijft onze Matthäus-traditie voor iedereen toegankelijk.

• De stoelen op de 1e rang goud en 1e rang zijn dicht bij het podium. Op de 2e tot en met de 5e rang zit u verder van het podium en kan het zicht worden gehinderd, bijvoorbeeld door pilaren, het koorhek of het hek rond de dooptuin. Daarom hangen rond alle plekken televisieschermen, zodat iedereen kan zien wat er op het podium gebeurt.

Er worden geen opnames gemaakt. De Matthäus-Passion uit 2014 kunt u terugkijken op
    All of Bach. De uitvoering van 2018 kunt u terugkijken via de NTR.

Meer weten over uw plaatsen? Bekijk hier onze plattegrond.

• Uitvoeringen van de Matthäus-Passion in Naarden vinden jaarlijks op dezelfde weekdagen plaats.* Onderstaande aanvangs- en pauzetijden zijn een indicatie:

Zo: aanvang 14.30 uur, pauze 16.15 uur (20 minuten), einde 17.45 uur
    Di, wo, do: aanvang 19.00 uur, pauze 20.15 uur (20 minuten), einde 22.00 uur
    Vr, za: aanvang 11.30 uur, pauze 13.00 uur (1,5 uur), einde 17.00 uur

* Er vindt niet jaarlijks een uitvoering plaats op dinsdag, dit verschilt per jaar.

• Tijdens de Matthäus-Passion kunt u alleen parkeren buiten de Vesting. Bekijk hier de plattegrond voor parkeren in Naarden.