Nieuwsgierig geworden?

Leuk dat je er nog steeds bent! Herken je je in een van onderstaande situaties? Vind de juiste muziek die past bij het moment.

Bekijk de gehele playlist via deze link of luister alle fragmenten hieronder afzonderlijk.

Thuiswerken?
Ook moeite om weer je draai te vinden tijdens het thuiswerken? Vind nieuwe energie en inspiratie in dit Allegro uit Bachs Tweede Brandenburgse concert.

Bus gemist?
Rijdt ie net voor je neus weg? Vergeet het gauw door te luisteren naar deze muziek. Deze aria uit Bachs Matthäus-Passion gaat over verontwaardiging en boosheid. Hierna pak je gewoon de volgende bus!

Na een heerlijke zomer weer back to work? Maak een frisse start met deze muziek. Dit deel uit Bachs Hohe Messe straalt opgewektheid en vreugde uit. Vol nieuwe energie aan de slag!

Even tijd voor jezelf?
Zoek je een momentje rust en wil je je even onderdompelen in iets moois? Luister dan naar deze Aria uit Bachs Goldbergvariaties. Muziek om energie uit te halen (en een beetje melancholisch van te worden).

Date night?
Kriebels in je buik voor je date? Luister naar deze muziek en kom in een romantische stemming. Bachs Concert voor 2 violen bruist van verlangen. Kortom, de perfecte opmaat voor een geslaagde date!

Ziek, zwak en misselijk?
Voel je je niet zo lekker en blijf je liever in je bed? Dompel je dan onder in deze Air uit Bachs Derde orkestsuite en ga extra lekker liggen.

Focus nodig?
Moeite met concentreren op die ene belangrijke opdracht? Hervind je focus met de Prelude uit Bachs Wohltemperirte Clavier. Muziek die je tot rust laat komen én je helpt je te richten op je taak.

Spannende presentatie?
Een belangrijke presentatie op de planning? Luister dan naar deze muziek voor de perfecte brainwave. Je hoort de Prelude uit Bachs Eerste cellosuite, muziek die al vele mensen heeft geïnspireerd. Wat maakt het bij jou los?

Op zoek naar inspiratie?
Inspiratieloos en kun je wel wat nieuwe input gebruiken? Het Allegro uit Bachs Derde Brandenburgse concert zit vol met improvisatie. Luister naar deze muziek en breng alles weer tot leven.

Koffie en de krant?
Je koffie al ingeschonken? Begin je dag dan goed met deze muziek. In de 18de eeuw was koffie een supervernieuwend pepmiddel. In Bachs Koffiecantate wordt deze brandstof uitgebreid bezongen!

Verkeerde been uit bed?
Heb je je dag niet? Laat je dan troosten door de Chaconne uit Bachs Tweede vioolpartita. De muziek voert je mee op reis naar een andere wereld, langs een scala aan emoties. Weer een ontdekking rijker!

Zware dag gehad?
Zware dag en kun je wel een boost gebruiken? Luister dan naar het Allegro uit Bachs Vioolconcert in E groot: lekker feestelijk en opgewekt. In een mum van tijd laat je de donkere wolken achter je.

Grote schoonmaak?
Tijd voor een grondige schoonmaakbeurt? Luister dan naar de uitbundige Preludio uit Bachs Derde vioolpartita. Hierin staat de dans centraal. Draai het volume omhoog en ga je huis dansend te lijf met stofzuiger en dweil!

100 jaar geworden?
Ook iets te vieren? Hang net als de jarige Bachvereniging de slingers op en vier een groot feest met het Cum Sancto Spirito uit Bachs Hohe Messe.