Info & vragen

Hier vindt u meer informatie over de algemene kaartverkoop en de kaartverkoop voor de Matthäus-Passion van de Nederlandse Bachvereniging. Alle concerten van seizoen 2021-2022 vindt u in onze concertagenda. Heeft u, na het lezen van deze informatie, nog een vraag? Neem dan contact met ons op.

Matthäus-Passion in Naarden

• De kaartverkoop voor de Matthäus-Passion 2022 in Naarden start op de volgende momenten:

8 november 2021, 10.00 uur

start verkoop voor patronen en mecenassen

15 november 2021, 10.00 uur

start verkoop voor vrienden met een serie (Naarden of Amsterdam) voor seizoen 2021-2022*

22 november 2021, 10.00 uur

start verkoop voor vrienden

29 november 2021, 10.00 uur

start reguliere verkoop

* met uitzondering van de Goede Vrijdag

Deze volgorde is aangekondigd bij de start van de serieverkoop 2021-2022. Meer over voorrang leest u onder het kopje VOORRANG.

• Patronen en mecenassen krijgen als eerste de gelegenheid kaarten voor de Matthäus-Passion te bestellen. Daarna volgen de vrienden van de Bachvereniging, die voorrang hebben op het bestellen van kaarten ten opzichte van reguliere kaartkopers. Vrienden die bovendien een serie (Amsterdam of Naarden) voor seizoen 2021-2022 hebben besteld, kunnen een week eerder kaarten bestellen voor de Matthäus-Passion, gelijk aan het aantal bestelde series. Heeft u bijvoorbeeld voor seizoen 2021-2022 twee series (= twee plaatsen per concert) besteld, dan kunt u tijdens de voorverkoop van de Matthäus-Passion ook twee kaarten bestellen.

• Afhankelijk van uw vriendschapsniveau kunt u een bepaald aantal kaarten bestellen, met een maximum van zes per transactie:
    • Andante: twee kaarten
    • Allegro: vier kaarten
    • Presto: zes kaarten

Vanaf 29 november start de reguliere verkoop en kan iedereen tien kaarten per transactie bestellen.

• • Bestel uw kaarten via bachvereniging.nl/concerten
    • Log in met uw e-mailadres en wachtwoord. Selecteer het concert van uw keuze
    • Kies uw stoelen
    • Reken af via iDeal, creditcard of Podium Cadeaukaart. (Betalen via automatische incasso is niet mogelijk.)
    • U ontvangt een bevestiging per e-mail met een link, zodat u uw e-tickets kunt downloaden via onze website. Uw kaarten kunnen ook per post worden verzonden.

Komt u er niet uit? Lees hier onze uitgebreide handleiding voor het bestellen van losse kaarten.

• De prijzen voor de Matthäus-Passion 2022 zijn per rang als volgt:

rang 1 goud

rang 1

rang 2

rang 3

rang 4

rang 5

Palmzondag

Woensdag

Witte Donderdag

Goede Vrijdag

Stille Zaterdag

Kaarten voor de Lamentaties worden zonder rang verkocht en kosten € 20.

• Grote Kerk in Naarden biedt plaats aan veel bezoekers. Vanwege de indeling van de kerk is er echter maar een beperkt aantal stoelen beschikbaar dat uitstekend zicht biedt op het podium. Deze stoelen vormen de eerste rang goud en zijn erg gewild. Daarom zijn deze stoelen duurder dan de overige stoelen in de kerk. De overige stoelen zijn, afhankelijk van het zicht op het podium en de kwaliteit van het geluid, verdeeld over rang 1 tot en met rang 5. De goedkoopste stoelen kosten slechts € 15. Zo is onze Matthäus-traditie voor iedereen toegankelijk.

• Wilt u vast meer informatie over uw concertbezoek? Lees dan verder op bachvereniging.nl/matthaus-passion-in-naarden.

Algemene informatie

• De 1,5-meter afstandmaatregel is niet meer van toepassing; vanaf 25 september 2021 werken wij met een coronatoegangsbewijs. U krijgt toegang tot onze concerten als u volledig gevaccineerd bent, een herstelbewijs kan laten zien of als u een negatieve testuitslag heeft. Dit coronatoegangsbewijs kan getoond worden in de vorm van een QR-code in de Coronacheck-app of op papier. Naast het coronatoegangsbewijs heeft u een geldig legitimatiebewijs nodig.

• All informatie over de verkoop van de Matthäus-Passion 2022 in Naarden vindt u bovenaan deze pagina.

• U vindt een overzicht van de concerten in onze concertagenda. Kaarten voor de concerten in Naarden bestelt u via ons. Voor onze concerten in andere plaatsen loopt de kaartverkoop via een concertzaal; in dat geval wordt u op de concertpagina doorgestuurd naar de website van de betreffende concertzaal, waar u uw kaarten kunt aanschaffen (mits bij de zaal de verkoop reeds is gestart).

• • Bestel uw kaarten via bachvereniging.nl/concerten
    • Log in met uw e-mailadres en wachtwoord. Selecteer het concert van uw keuze
    • Kies uw stoelen

• Tot 1 september 2021 was het mogelijk om concerten in serie voor seizoen 2021-2022 te bestellen. Vrienden van de Nederlandse Bachvereniging met een serie voor seizoen 2021-2022 krijgen voorrang voor het bestellen van seriekaarten voor de Matthäus-Passion 2022. De serieverkoop voor seizoen 2022-2023 start naar verwachting in maart 2022.

• Voor onze concerten in Naarden* is er een jongerentarief tot 16 jaar voor € 12,50 en een CJP-tarief tot 26 jaar voor € 17,50. Kies bij het kopen van uw tickets het juiste kortingstarief. U kunt het concert vervolgens bijwonen op vertoon van van een ID-kaart of CJP-pas.
    *m.u.v. de Matthäus-Passion en de kerstconcerten.

• Voor alle concerten zijn rolstoelplaatsen beschikbaar. Deze kunt u (ook in een serie) online bestellen. Neemt u voor rolstoelplaatsen in Naarden contact op met onze afdeling Communicatie & kaartverkoop via info@bachvereniging.nl. In de kerk is tevens een speciaal toilet aanwezig. Binnen Naarden-Vesting bevinden zich drie gehandicaptenparkeerplaatsen op het Adriaan Dortsmanplein, twee op de Kooltjesbuurt en één in de Gasthuisstraat (naast het Stadhuis). Bezoekt u concert in een andere stad dan Naarden? Informeert u dan bij de betreffende concertzaal naar de toegankelijkheid.

• • Losse kaarten
    Heeft u kaarten besteld voor een concert van de Bachvereniging in Grote Kerk Naarden? Dan kunt u alleen uw kaarten ruilen  voor een ander concert in Grote Kerk Naarden binnen het huidige seizoen. Helaas kunnen wij geen geld retour geven. Neem hiervoor uiterlijk twee werkdagen vóór het concert contact op met onze afdeling Communicatie & kaartverkoop via info@bachvereniging.nl. Heeft u uw kaarten via een concertzaal aangeschaft? Dan kunt u uw kaarten niet ruilen of annuleren via de Bachvereniging. Neemt u in dit geval contact op met de concertzaal waar u uw kaarten heeft gekocht.

• Seriekaarten
    Heeft u seriekaarten gekocht voor Amsterdam of Utrecht? Dan kunt u uw kaarten helaas niet ruilen voor een andere kaart - de losse kaartverkoop voor deze concerten gaat via de zalen. Maak gerust iemand anders blij met uw kaarten. Kaarten binnen een serie Naarden kunt u alleen ruilen voor kaarten voor een ander concert binnen het huidig seizoen. Helaas kunnen wij geen geld retour geven. Neem hiervoor uiterlijk twee werkdagen vóór het concert contact op met onze afdeling Communicatie & kaartverkoop via info@bachvereniging.nl
    Bekijk voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

• Kunt u uw kaarten niet meer vinden? In uw eigen account op bachvereniging.nl kunt u uw e-tickets opnieuw downloaden.
    Heeft u papieren tickets? Mail naar info@bachvereniging.nl of neem telefonisch contact op met onze afdeling Communicatie & kaartverkoop via 030 - 251 3413 (op werkdagen van 09.30 tot 12.30).

• • Zitplaatsen: geplaceerd of ongeplaceerd
    In verband met de coronamaatregelen kan het zijn onze concerten in TivoliVredenbrug-Hertz, Grote Kerk Naarden en Muziekgebouw aan ’t IJ voorlopig ongeplaceerd zijn. In dat geval zal één van onze medewerkers zal u uw plaats wijzen. Zorg daarom dat u ruim voor aanvang aanwezig bent.

• Plattegronden
    Op onze website vindt u zaalplattegronden van TivoliVredenburgMuziekgebouw aan 't IJ en Grote Kerk Naarden (let op: de Matthäus-Passion heeft een aparte plattegrond).

• Parkeren in Naarden-Vesting
    Bekijk hier de plattegrond voor parkeren in Naarden.

• Lees hier ons ons privacyreglement en disclaimer.