Info & vragen

Belangrijke mededeling: onderstaande vragen en antwoorden zijn momenteel helaas voor een groot gedeelte niet van toepassing. Heeft u een vraag die betrekking heeft op het coronavirus? Klik hier.

Kaartverkoop

• De losse kaartverkoop voor seizoen 2020-2021, waaronder voor de Matthäus-Passion in Naarden, zou op 25 mei van start gaan. Vrienden van de Nederlandse Bachvereniging mochten met voorrang bestellen vanaf 11 mei. Op dit moment is het vanwege de coronavirus echter onzeker wanneer en onder welke omstandigheden we in seizoen 2020-2021 concerten kunnen geven. Daarom worden beide verkoopmomenten uitgesteld tot nader te bepalen data. Met het uitstellen van de losse kaartverkoop voor seizoen 2020-2021 is ook onze serieverkoop per direct gestopt. U kunt momenteel geen series meer bestellen. Lees meer.

• Met het uitstellen van de losse kaartverkoop voor seizoen 2020-2021 is ook onze serieverkoop per direct gestopt. U kunt momenteel geen series meer bestellen. Wanneer de nieuwe startdatum van de losse kaartverkoop echter valt vóór 1 september 2020, kunt u alsnog een serie voor seizoen 2020-2021 bestellen. Na deze datum vervalt deze mogelijkheid. Lees meer.

• Via de Bachvereniging kunt u kaarten bestellen voor onze concerten in Naarden. Voor het overige deel van onze concerten loopt de kaartverkoop via een concertzaal; in dat geval wordt u doorgestuurd naar de website van de betreffende concertzaal, waar u uw kaarten kunt aanschaffen (mits bij de zaal de verkoop reeds is gestart).

Hoe bestel ik kaarten?
    • U bestelt uw kaarten via bachvereniging.nl/concerten
    • U logt in met uw e-mailadres en wachtwoord (Nieuwe klant? Maak eerst een account aan.)
    • Selecteer het concert van uw keuze
    • Kies uw stoelen
    • U rekent af via iDeal of creditcard
    • U ontvangt direct een ontvangstbevestiging via e-mail
    • Uw kaarten worden per post verzonden

• Lees hier onze uitgebreide handleiding voor het bestellen van series.

Lees hier onze uitgebreide handleiding voor het bestellen van losse kaarten.

• Jongeren tot 30 jaar betalen slechts € 15 per kaart voor onze concerten in Naarden, met uitzondering van de Matthäus-Passion. In het betaaltraject kunt u bij het selecteren van plaatsen aangeven of het een normale plaats of een plaats voor jongeren betreft. Bij de kaartcontrole vragen wij u uw legitimatiebewijs.

• Voor alle concerten zijn rolstoelplaatsen beschikbaar. Deze kunt u niet online bestellen, ook niet voor series. Vanwege de beperkte beschikbaarheid is reserveren verplicht. Neemt u hiervoor contact op met onze afdeling Communicatie & kaartverkoop via telefoonnummer 030 - 251 3413 (op werkdagen van 09.30 tot 12.30 uur).

• Series en losse kaarten betaalt u direct via iDeal, creditcard of Podium Cadeaukaart. Betalen via automatische incasso is niet mogelijk. Per bestelling rekenen wij € 4 administratie- en verzendkosten.

Uw concertbezoek

• Wanneer concertkaarten geplaceerd worden verkocht, heeft u een vaste plek. Wanneer concertkaarten ongeplaceerd worden verkocht, mag u zelf een plaats kiezen. Zorg daarom dat u ruim voor aanvang aanwezig bent.

• Kaarten ruilen
    Heeft u kaarten voor een concert in Naarden? Dan kunt u uw kaarten ruilen voor een ander concert in Naarden. Ruilen kan tot uiterlijk 7 dagen voor het concert waarvan u uw kaarten wilt omruilen. Voor het omruilen betaalt u € 5 administratiekosten per kaart. Neem voor het ruilen van kaarten contact op met onze afdeling Communicatie & kaartverkoop via info@bachvereniging.nl of telefoonnummer 030 - 251 3413 (op werkdagen van 09.30 tot 12.30 uur).

Heeft u kaarten voor een concert in een andere plaats? Dan kunt u uw kaarten niet ruilen via de Bachvereniging. Neem in dit geval contact op met de concertzaal waar u uw kaarten heeft gekocht.

Kaarten retourneren
    Heeft u concertkaarten over of bent u verhinderd? Wij kunnen uw kaarten helaas niet terugnemen of voor u doorverkopen. De Bachvereniging geeft geen geld terug voor gekochte kaarten. Wij adviseren u uw kaarten door te verkopen of weg te geven aan iemand anders.

Bekijk voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

• Seriekaarten ruilen
    Heeft u een serie Naarden en bent u verhinderd voor een concert in uw serie? Dan kunt u uw kaarten ruilen voor een ander concert in Naarden. Ruilen kan tot uiterlijk 7 dagen voor het concert waarvan u uw kaarten wilt ruilen. Voor het ruilen betaalt u het verschil tussen de serieprijs en de reguliere kaartprijs. Neem voor het ruilen van kaarten uit uw serie Naarden contact op met onze afdeling Communicatie & kaartverkoop via info@bachvereniging.nl of telefoonnummer 030 - 251 3413 (op werkdagen van 09.30 tot 12.30 uur).

Heeft u een serie Amsterdam of serie Utrecht en bent u verhinderd voor een concert in uw serie? Dan kunt u uw kaarten niet ruilen voor een ander concert. De Bachvereniging mag jaarlijks een deel van de plaatsen in Muziekgebouw aan 't IJ en TivoliVredenburg in serievorm verkopen aan haar Vrienden. Omdat de Bachvereniging geen losse kaarten verkoopt voor deze zalen, is het helaas niet mogelijk om kaarten uit een serie Amsterdam of serie Utrecht te ruilen.

Seriekaarten retourneren
    Bent u verhinderd voor een concert in uw serie? Wij kunnen uw kaarten helaas niet terugnemen of voor u doorverkopen. De Bachvereniging geeft geen geld terug voor gekochte kaarten. Wij adviseren u uw kaarten door te verkopen of weg te geven aan iemand anders.

Bekijk voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

• Heeft u kaarten over voor de Matthäus-Passion in de Grote Kerk Naarden? U kunt uw kaarten aanbieden op onze website voor doorverkoop. Zo kunt u rechtstreeks uw kaarten doorverkopen aan andere geïnteresseerden, zonder enige tussenkomst van de Bachvereniging. De pagina voor doorverkoop is beschikbaar vanaf twee maanden voor de Matthäus-Passion.

• Bij onze concerten in Naarden hebben wij speciale rolstoelplekken, is er een mindervalidentoilet aanwezig in de kerk en zijn er binnen Naarden-Vesting drie invalidenparkeerplaatsen op het Adriaan Dortsmanplein, twee op de Kooltjesbuurt en één in de Gasthuisstraat (naast het Stadhuis). Tijdens de Matthäus-Passion op Goede Vrijdag heeft u een speciale doorrijkaart nodig. Neemt u hiervoor contact op met onze afdeling Communicatie & kaartverkoop.

Onze concerten in Naarden zijn niet versterkt en in de Grote Kerk is helaas geen ringleiding aanwezig.

Bezoekt u concert in een andere stad dan Naarden? Informeert u dan bij de betreffende concertzaal.

• Op onze website vindt u zaalplattegronden van TivoliVredenburg, Muziekgebouw aan 't IJ en de Grote Kerk Naarden (let op: de Matthäus-Passion heeft een aparte plattegrond).

Matthäus-Passion in Naarden

• In mei 2020 zou de losse kaartverkoop van start gaan voor onder andere de Matthäus-Passion-concerten in de Grote Kerk in Naarden in 2021 (van Palmzondag 28 maart tot en met Stille Zaterdag 3 april). Vanwege het coronavirus wordt deze verkoop uitgesteld. Lees meer.

• De Grote Kerk in Naarden biedt plaats aan veel bezoekers. Vanwege de indeling van de kerk is er echter maar een beperkt aantal stoelen beschikbaar dat uitstekend zicht biedt op het podium. Deze stoelen vormen de eerste rang goud en zijn erg gewild. Daarom zijn deze stoelen duurder dan de overige stoelen in de kerk. De overige stoelen zijn, afhankelijk van het zicht op het podium en de kwaliteit van het geluid, verdeeld over rang 1 tot en met rang 5. De goedkoopste stoelen voor de Matthäus-Passion kosten slechts € 15, zo is onze Matthäus-traditie voor iedereen toegankelijk.

• De stoelen op de 1e rang goud en 1e rang zijn dicht bij het podium. Op de 2e tot en met de 5e rang zit u verder van het podium en kan het zicht worden gehinderd, bijvoorbeeld door pilaren, het koorhek of het hek rond de dooptuin. Daarom hangen rond alle plekken televisieschermen, zodat iedereen kan zien wat er op het podium gebeurt.

Er worden geen opnames gemaakt. De Matthäus-Passion uit 2014 kunt u terugkijken op
    All of Bach. De uitvoering van 2018 kunt u terugkijken via de NTR.

Meer weten over uw plaatsen? Bekijk hier onze plattegrond.

• Uitvoeringen van de Matthäus-Passion in Naarden vinden jaarlijks op dezelfde weekdagen plaats (er vindt niet jaarlijks een uitvoering plaats op dinsdag, dit verschilt per jaar). Onderstaande aanvangs- en pauzetijden zijn een indicatie.

Zondag
    Aanvang: 14.30 uur
    Pauze: 16.15 uur (20 minuten)
    Einde: 17.45 uur

Dinsdag, woensdag & donderdag
    Aanvang: 19.00 uur
    Pauze: 20.15 uur (20 minuten)
    Einde: 22.00 uur

Vrijdag & zaterdag
    Aanvang: 11.30 uur
    Pauze: 13.00 uur (1,5 uur)
    Einde: 17.00 uur

• Tijdens de Matthäus-Passion kunt u alleen parkeren buiten de Vesting. Bekijk hier de plattegrond voor parkeren in Naarden. Parkeert u buiten de parkeervakken of binnen de Vesting, dan riskeert u een boete.