Fonds op Naam

Bepaal zelf het doel van uw schenking

Heeft u een klein vermogen dat u – eventueel verspreid over meerdere jaren – wilt besteden aan een specifiek doel bij de Bachvereniging? Dan kunt u een Fonds op Naam oprichten en zelf bepalen wanneer en onder welke voorwaarden het vermogen van het fonds aan de Nederlandse Bachvereniging wordt uitgekeerd.

U stelt een Fonds op naam in vanaf € 50.000 via een eenmalige schenking of door vijf jaar achtereen een schenking van € 10.000 te verrichten. Als u besluit een Fonds op naam op te richten, overleggen wij graag met u over het doel van dat fonds. U kunt een Fonds op Naam in uw testament opnemen, maar ook tijdens uw leven effectueren. Zo heeft u meer zicht op de besteding van uw donatie en geniet u van fiscaal voordeel; bij een maximaal belastingvoordeel kost een jaarlijkse inleg van € 10.000 slechts netto € 4.150. Een Fonds op Naam kan direct bij de Bachvereniging worden onder gebracht.

Wilt u meer informatie?
Neem contact op met Liza Westendorp (hoofd Development) via development@bachvereniging.nl of 06 2208 1608.
Ook uw financieel adviseur kan u informeren over de voor u gunstigste constructie.