Immo Schröder

zingt als tenor in de Nederlandse Bachvereniging.

De Duitse tenor Immo Schröder studeerde eerst altviool en muziekpedagogiek, later zang aan de Musikhochschule Detmold. Naar het behalen van zijn diploma studeerde hij verder bij Margreet Honig aan het Conservatorium van Amsterdam en nam deel aan masterclasses van Peter Schreier en Dietrich Fischer-Dieskau.
Immo Schröder zong de Oratoria van J.S.Bach in talloze festivals in Utrecht, Berlijn, New York, Boston, Tel Aviv, Vilnius en ook in het Concertgebouw van Amsterdam.
Sinds 1998 werkt hij regelmatig samen met de Nederlandse Bachvereniging. Bovendien met Cantus Coelln (Konrad Junghänel), de Rheinische Kantorei (Hermann Max) en Collegium 1704 (Vaclav Luks).

Behalve als zanger van Barokmuziek treedt Immo regelmatig op als vertolker van hedendaagse composities. Hij zong samen met de Neue Vocalsolisten Stuttgart en het Klangforum Heidelberg. In 2015 zong hij de hoofdrol in de zweedse première van B.Britten's church opera "The burning fiery furnace".

Van Immo zijn er cd’s verschenen met Cantates van Buxtehude (Solal), "Der Messias" van Andreas Romberg (cpo) "Kapitänsmusiken" 1738/1744 van G. Ph. Telemann (cpo) en "Sacred Works" van G. Meyerbeer (cpo).