geannuleerd:

Johannes-Passion 2021

De achtergrond

Johannes-Passion 2021

Als gevolg van corona zijn onze Johannes-Passion concerten in Naarden geannuleerd. Als alternatief nemen we de passie op, in samenwerking met de NTR. Deze uitvoering wordt uitgezonden op televisie, op Goede Vrijdag 2 april vanaf 19.20 uur op NPO2, voorafgegaan door een inleiding en interview met dirigent René Jacobs.

Goede Vrijdag 2 april om 19.20 uur op NPO2“

Sinds vorige week weten we dat de huidige lockdown in Nederland wordt verlengd tot in elk geval 2 maart. Eind februari wordt bekend gemaakt of de huidige maatregelen worden gehandhaafd of misschien licht kunnen worden afgebouwd. Zelfs als dat laatste het geval is, zal het  maximale aantal bezoekers voor concertzalen en theaters in maart en april echter nog zeer beperkt zijn.
De Nederlandse Bachvereniging heeft daarom besloten om de reguliere Johannes-Passion concerten in Naarden, die gepland staan van 28 maart tot en met 3 april, te annuleren. In de besluitvorming spelen de financiële haalbaarheid en risico’s voor de volksgezondheid een grote rol.

2 april op NPO 2
Het verheugt ons dat we als alternatief, in samenwerking met de NTR, de Johannes-Passion kunnen opnemen. De uitvoering wordt uitgezonden op televisie, op Goede Vrijdag 2 april, vanaf 19.20 uur op NPO2. De uitzending van het concert wordt vooraf gegaan door een inleiding en interview met dirigent René Jacobs.

Alle musici en medewerkers van de Nederlandse Bachvereniging betreuren het enorm dat we ook dit jaar geen passie van Bach live voor u kunnen uitvoeren. We hopen van harte dat dit in ons jubileumseizoen 2021-2022 wel weer het geval zal zijn. Veel dank voor uw begrip.

Het concert

Werken en Uitvoering

Werken

JOHANN SEBASTIAN BACH