Voor altijd Bach

Steun de Nederlandse Bachvereniging met uw nalatenschap

‘Wij houden ontzettend veel van oude muziek. Van Händel, Haydn, Scarlatti. Maar bovenaan staat Bach. Zijn composities zijn prachtig en betekenisvol, vol emoties en ongelooflijk knap opgebouwd. En: elke keer als ik naar Bach luister, ontdek ik iets nieuws.’
Carlos van der Kemp, erflater

Herken jij jezelf in deze quote? Wil je dat toekomstige generaties ook de fantastische wereld van Bach ontdekken? Laat Bach voor altijd klinken door de Nederlandse Bachvereniging op te nemen in je testament.

Al ruim 100 jaar maakt de Nederlandse Bachvereniging zich sterk voor Bachs erfenis. Zo is de Matthäus-Passion in de Grote Kerk in Naarden voor vele Bachliefhebbers een jaarlijkse traditie, stimuleert het ensemble de ontwikkeling van jonge talentvolle musici en maakt het project All of Bach de mooiste vertolkingen van Bachs meesterwerken wereldwijd toegankelijk.
Als je nalaat aan de Bachvereniging kun je in je testament een richting aangeven voor de besteding van de gelden. Bijvoorbeeld voor educatie, talentontwikkeling of het maken van videoproducties.

Hoe kun je beginnen?
De Bachvereniging opnemen in je testament is niet moeilijk. In onze brochure vind je een kort stappenplan met daarin diverse keuzes die je moet maken. Als je dat fijn vindt, starten we met een kennismakingsgesprek. Bij jouw thuis, of bij ons op kantoor in Utrecht. Dan kun je, op basis van onze informatie, nog beter beslissen.

Uitleg en informatie over hoe je kunt nalaten aan de Nederlandse Bachvereniging vind je in onze brochure. Deze kunt je hieronder digitaal raadplegen of je kunt een gedrukt exemplaar opvragen via development@bachvereniging.nl. Neem ook gerust contact met ons op als je persoonlijk advies wilt over je nalatenschap.

Deze liefhebbers van Bach gingen je voor:
• ‘Ik vind het ontzettend belangrijk dat toekomstige generaties ook van Bachs muziek kunnen genieten.’  Karin Jansen
• ‘Ik gun het barokensemble een voortbestaan met de beste musici en solisten.’   Carlos van der Kemp
• Lees het artikel Onze nalatenschap is in goede handen, waarin Carlos van der Kemp vertelt over zijn nalatenschap aan de Bachvereniging.