Periodiek schenken

Meerjarig schenken aan het Bachfonds

Het Bachfonds is hét investeringsfonds van de Nederlandse Bachvereniging. De giften aan dit fonds worden door de Bachvereniging besteed aan onze bijzondere producties en projecten. Met een jaarlijks terugkerende donatie aan het Bachfonds investeert u in het behoud van de Nederlandse Bachvereniging en helpt u ons internationaal op de kaart te zetten. Als u deze schenking vastlegt met een schenkingsovereenkomst, is de gift volledig aftrekbaar.

De Bachvereniging ontvangt periodieke schenkingen van € 100 tot € 10.000 per jaar. Deze schenkingen worden vastgelegd in een schenkingsovereenkomst (dat kan zonder tussenkomst van de notaris). Met een meerjarige schenking profiteert u van een groot belastingvoordeel. Lees hier meer over de fiscale aftrekbaarheid van uw gift.

Schenken als Patroon: vanaf € 1.000 per jaar
Als Patroon doneert u voor minimaal vijf jaar achtereen € 1.000, € 5.000 of meer aan het Bachfonds. Als Patroon:
• Heeft u toegang tot een exclusieve besloten voorverkoop van het aankomende seizoen. U kunt met voorrang 6 kaarten voor de Matthäus-Passion in Naarden bestellen.
• Worden u bijzondere activiteiten aangeboden, waaronder internationale muziekreizen en backstagebijeenkomsten bij onze concerten.
• Ontvangt u het Vriendenmagazine en vrijkaarten voor het jaarlijkse Vriendenconcert.
• Ontvangt u een uitnodiging voor de Matthaus-Passion in Naarden:

Schenkt u € 1.000 per jaar? Dan ontvangt u een uitnodiging voor 2 personen voor de Matthäus-Passion op de woensdagavond van de Goede Week. U krijgt mooie plaatsen aangeboden, inclusief een lezing voorafgaand aan het concert (optioneel). Heeft u een voorkeur voor een andere dag? Laat het ons weten!

Schenkt u € 5.000 per jaar? Dan ontvangt u een uitnodiging voor 2 personen voor onze uitvoering van de Matthäus-Passion op Goede Vrijdag, inclusief besloten lunch op het Stadhuis van Naarden.

Vanaf € 10.000 per jaar maken we graag een pakket op maat voor u. U kunt bij dat bedrag tevens denken aan een Fonds op Naam bij de Nederlandse Bachvereniging. Neem hiervoor contact op.

Download hier een schenkingsovereenkomst voor Patronen bij het Bachfonds.

Schenken als donateur: van € 100 tot € 1.000 per jaar
Bent u Vriend van de Bachvereniging (of wilt u dat graag worden) en wenst u gebruik te maken van een schenkingsovereenkomst? Dat is mogelijk vanaf € 100 per jaar. U ontvangt in dat geval dezelfde privileges als een Vriend op niveau Presto. Download hier een schenkingsovereenkomst voor donateurs aan het Bachfonds.

Schenken met als geefdoel Jong Talent
Het is ook mogelijk om gealloceerd te schenken ten behoeve van het Jos van Veldhoven Fonds, dat projecten op het gebied van talentontwikkeling en educatie ondersteunt. Klik hier voor meer informatie of neem contact op met Liza Westendorp.

Praktische informatie
Een meerjarige schenking is een persoonlijke aangelegenheid. Uw contactpersoon Liza Westendorp komt graag bij u langs om het aanbod en uw wensen te bespreken. U kunt ook direct een schenkingsovereenkomst downloaden. Wilt u toch meer informatie?

Neem contact op met Liza Westendorp (hoofd Development) via development@bachvereniging.nl of 06 2208 1608.

De Nederlandse Bachvereniging bedankt haar Patronen:
J.M. van Alphen-Jager, Hankie Bruinsma Verbrugh, W.W. Deelman, C. Maas, Remmelt Veenstra

Gertjan van der Baan, A.A. (Nollie) van Berge, C.J. Beuving, Aart van Bochove, Lex Bouter en Mayke Arts, F.S.E. Cremers, L.N. Degle, Marc Dijkstra, Ad en Liesbeth Dijkstra-Beaumont, Willemijn en Paul Franken, H. van Gessel, L.C.M. Gieles, Geeske en Simon de Graaf, Carolijn Ploem & Rutger Groot, J.W. Gunning, drs H.J.G. (Harry) Hendriks, Frank en Sietske Hofstra, E. Jongerius | PJ Foundation, Jan Kalff, H.A. Lie, O. Lopes Cardozo, Marian van der Meer, Michiel en Hanneke Meurs, M. Minegishi, Piet en Connie Moerland, Pim W. Mol, Jan F.A. Mooren, Anita Nijboer, jhr. mr. Paul van Nispen tot Sevenaer, de heer en mevrouw A. van Oord, Frans Oort, Philip en Marjan Scheltens, M.F. Scholten, Liesbeth & Frank Schreve-Brinkman, Lisette Schuitemaker, Anneke en Kees Storm, Robert Swaak, M.J. van Til en C. de Raay-van Til, Julia Veldkamp, E.A.J. Verschuur-van der Voort, Odilia en Willem Weber-Swarte, drs. A.G. Werkhoven en Patronen die anoniem willen blijven.

En het Witte Donderdag Gezelschap, dat ons ondersteunt in onze educatieactiviteiten:
Peter Arensman, H.L. Buis, Patrick van Harderwijk, N.A. van Hussen, K. de Jong, A. Min, Emiel de Sévrèn Jacquet, Freerk Volders en Patronen die anoniem willen blijven.