Shunske Sato nieuwe artistiek leider

In 2018 nam Jos van Veldhoven na 35 jaar afscheid als artistiek leider van de Bachvereniging. Hij werd opgevolgd door Shunske Sato, sinds 2013 concertmeester van de Bachvereniging.

Op maandag 18 juni 2018 werd Jos van Veldhoven flink in het zonnetje gezet tijdens het jaarlijkse Vriendenconcert in de Grote Zaal van TivoliVredenburg. Wethouder cultuur en loco-burgemeester van Utrecht Anke Klein onderscheidde Jos met de Maartenspenning, die wordt uitgereikt aan personen die zich voor een langere periode op cultureel terrein verdienstelijk hebben gemaakt voor de stad Utrecht. Ter gelegenheid van zijn afscheid werd ook het Jos van Veldhoven Fonds opgericht, dat het stimuleren van talentontwikkeling bij de Bachvereniging tot doel heeft.

• Tijdlijn plaatje

De nieuwe artistiek leider Shunske Sato neemt symbolisch het stokje over van Jos van Veldhoven.

• Tijdlijn plaatje