Speurtocht

Speur mee en win!

All of Bach bestaat 10 jaar en dat vieren we met een speciale All of Bach-prijsvraag. Speur mee door onze opnames, beantwoord onderstaande vragen en maak kans op de mooie hoofdprijs: aanwezig zijn bij een opname van All of Bach. De antwoorden vind je op onze All of Bach-kanalen (deze website of via YouTube). Of klik gewoon op de video onder de vraag.

Vier mee dat All of Bach 10 jaar bestaat en win een unieke prijs!“

Insturen antwoorden niet meer mogelijk
Meedoen aan deze prijsvraag was mogelijk tot 1 september 2024.

Vraag 1: welk beroemde schilderij is achter de musici te zien tijdens de opname van het Vijfde 'Brandenburgse' concert (BWV 1050)?

Vraag 2: welk instrument bespeelt Sergey Malov in de Zesde cellosuite (BWV 1012)?

Vraag 3: in welke stad werd het complete tweede boek van het Wohltemperirte Clavier (BWV 870-893) gefilmd?

Vraag 4: hoeveel snaren heeft de violone die Robert Franenberg bespeelt in deze video?

Vraag 5: in de Hohe Messe (BWV 232) komt één instrument alleen voor in het Quoniam (deel 10). Om welk instrument gaat het?

Vraag 6: in de 'Canon a 4 Quaerendo invenietis' uit het Musikalisches Opfer (BWV 1079) komt drie keer dezelfde violist voor (Shunske Sato). Wat is het verschil tussen de drie Shunske’s?

Vraag 7: welk dier is te zien bovenop het koorhek in het eerste deel van cantate ‘Liebster Gott, wenn werd ich sterben’ (BWV 8)?

Vraag 8: wat ontbreekt er aan de violen waar de Nederlandse Bachvereniging op speelt?

Vraag 9: welk huishoudelijk apparaat figureert in de opname van de Koffiecantate (BWV 211), onder meer in deel 8?

Vraag 10: welk muziekstuk is te horen in de documentaire 'All of Bach - Behind the scenes'?

Prijs: woon een opname bij van All of Bach
Uit alle ingezonden goede antwoorden trekken wij de winnaar van de hoofdprijs: het bijwonen van de All of Bach-opname van het Weihnachts-Oratorium, inclusief diner en hotelovernachting. De opname vindt plaats in het Muziekcentrum van de Omroep in Hilversum op 3 en 4 januari 2025.

Voorwaarden voor deelname

- Iedereen mag meedoen aan de 10 jaar All of Bach-Speurtocht, uitgezonderd werknemers van de Bachvereniging en hun familieleden.
- De Speurtocht loopt van 7 juni tot en met 1 september 2024.
- Antwoorden kunnen alleen worden ingezonden via het formulier op de website.
- Per persoon mag je maximaal één keer meedoen.
- Je kunt je antwoorden inzenden tot en met 1 september 2024. Uit de goede antwoorden trekken wij een winnaar.
- We gebruiken je persoonlijke gegevens alleen om contact met je op te nemen als je gewonnen hebt.
- De winnaar ontvangt uiterlijk 15 september 2024 bericht.
- De opname betreft deel 4, 5 en 6 van het Weihnachts-Oratorium, die worden opgenomen in het Muziekcentrum van de Omroep in Hilversum op 3 en 4 januari 2025. De prijswinnaar mag gedurende 1 dagdeel de opnames bijwonen. De precieze tijd kan in overleg bepaald worden.
- Het diner en de hotelovernachting vinden plaats op door de Bachvereniging gekozen locaties.