Steun de Bachvereniging zakelijk

De Nederlandse Bachvereniging heeft een sponsorportefeuille van ongeveer 45 bedrijven, vrijwel allemaal grote spelers in het bedrijfsleven. Stichting Ondersteuning van de Nederlandse Bachvereniging werft sponsors en beheert de sponsorgelden voor de Nederlandse Bachvereniging.

Ons netwerk
Op Goede Vrijdag ontmoeten de CEO’s en bestuursvoorzitters van deze bedrijven elkaar rondom onze uitvoering van de Matthäus-Passion in de Grote Kerk van Naarden. Voor dit concert nodigen wij tevens belangrijke subsidiënten, leden van het Kabinet en belangrijke spelers in de culturele wereld uit. De besloten lunchpauze in het stadhuis van Naarden die dag is een van de belangrijkste netwerkevents van Nederland.

Een groot en goed netwerk is belangrijk. Ook voor de Nederlandse Bachvereniging. Maar uiteraard speelt ook muziek in onze sponsorrelaties een grote rol. Doordat wij het hele jaar door concerten geven in vrijwel alle provincies van Nederland, is er voor elk bedrijf wel een project dat uitstekend geschikt is voor een relatieontvangst of een teamuitje. En we houden onze sponsors uiteraard op de hoogte van de belangrijke ontwikkelingen van de Nederlandse Bachvereniging.

Propositie
Onze standaardpropositie gaat uit van een sponsorbedrag van € 10.000 per kalenderjaar, meestal vastgelegd voor een periode van drie jaar. De tegenprestaties zijn dan:

• Een uitnodiging, gericht aan de CEO of bestuursvoorzitter, voor twee personen voor de Matthäus-Passion op Goede Vrijdag in de Grote Kerk van Naarden met netwerklunch op het stadhuis voor genodigden;
  • Naamsvermelding in de seizoensbrochure, programmaboekjes en op de website;
  • 20 vrijkaarten per concertseizoen, te kiezen uit een door de Bachvereniging samengesteld aanbod van concertdata. Van deze kaarten kun je als sponsor natuurlijk zelf gebruik maken, maar veel sponsors gebruiken de kaarten ook om externe relaties uit te nodigen. Het is vaak mogelijk om een ontvangst van te voren of in de pauze te regelen, met eventueel een toespraakje van de dirigent of een solist.

Wellicht heb je zelf ideeën over de invulling van de sponsorrelatie. We gaan daarover graag in gesprek en de decisionmakers binnen jouw bedrijf. Elke zakelijke overeenkomst wordt beter van wederzijds belang, dus we maken graag een voorstel op maat.

Wilt u meer informatie?
Neem contact met ons op via development@bachvereniging.nl.

Per januari 2024

Deloitte

Subsidiënten
Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
Gemeente Utrecht
Gemeente Gooise meren

Aegon nv
Amerborgh
Bomhof Holding B.V.
Koninklijke Boskalis B.V.
EQT Life Sciences
EValuation Capital Management B.V.
EY
Havenbedrijf Rotterdam nv
Heijmans Nederland B.V.
INCISION, Sharing Surgical Skills
Kapp Nederland
KLM Royal Dutch Airlines
KPMG
McKinsey & Company
Norinchukin Bank Europe N.V.
Partners in Equity
Philips Nederland bv
Schiphol Nederland bv
Simac Techniek N.V.
TBI Holdings
TenneT Holding bv
Unilever
Vereniging VvAA
Wealth Management Partners NV

De Bachvereniging wordt op jaarbasis ondersteund door 15 mecenassen, 92 patronen en meer dan 2.500 Donateurs en Vrienden. Wij danken allen voor hun betrokkenheid.

Mecenassen:

Odilia Weber-Swarte
Drs. A.G. Werkhoven
En enkele anonieme patronen

All of Bach wordt mede mogelijk gemaakt door:

Amerborgh
MWH4impact

Particuliere schenkers
Honderden schenkers uit binnen- en buitenland, bijvoorbeeld via het adopteren van een All of Bach opname.

BACH VOOR IEDEREEN (Talentontwikkeling, educatie en innovatie) WORDT MEDE MOGELIJK GEMAAKT DOOR:

Subsidiënten en fondsen
Jos van Veldhoven Fonds

De Bachvereniging heeft veertien donateurs die op jaarbasis schenken aan het Jos van Veldhoven Fonds, dat investeert in talentontwikkeling.

Leden van het Witte Donderdag Gezelschap zijn:
Peter Arensman, Hanne Buis, Patrick van Harderwijk, Paul van Heekeren, Nick van Hussen, Kees de Jong, Godfried Kinnegim, Alexander Min, Maurits van Oranje, Jurriaan van der Stok, Freerk Volders, Eric Winter

HET MUSICI STEUNFONDS WORDT MEDE MOGELIJK GEMAAKT DOOR:

Kapp Nederland

Particuliere schenkers
W. Arink; A. van Bochove; F.P. Hofstra; C.G. Scheltema; nabestaanden van mevrouw H.Th.E.M. Brenninkmeijer-Tilmann.