Utrecht 900 jaar

Utrecht 900 jaar Utrecht 900 jaar

De achtergrond

Utrecht 900 jaar

In 2022 vieren we vol trots dat Utrecht 900 jaar stadsrechten heeft. Holland Baroque, Nederlands Kamerkoor, de Nederlandse Bachvereniging, de Kathedrale Koorschool Utrecht en de Kathedrale Koorschool Suriname sluiten dit feestelijke jaar af met een muzikaal eerbetoon aan de Domstad. Samen vieren zij de bijzondere verjaardag met een programma rond het meeslepende Utrecht Te Deum van Georg Friedrich Händel.

De feestelijkheden in Utrecht worden op Sint-Maarten (11 november) afgesloten met een XL-variant van de parade ter ere van Sint-Maarten, al sinds de zevende eeuw de stadspatroon van Utrecht, en aansluitend het AVROTROS Vrijdagconcert in TivoliVredenburg. Een grande finale van een jaar vol activiteiten! Dat de 4 Utrechtse top-ensembles de handen ineenslaan, is een unicum. De feestelijkheid van de avond wordt benadrukt door een voor barokconcerten uitzonderlijk grote bezetting van orkest, koren en solisten.

Het concert

Werken en Uitvoering

Werken

George Frideric Händel