Vriendenconcert 2024

Vriendenconcert 2024 Vriendenconcert 2024

De achtergrond

Vriendenconcert 2024

Zonder onze Vrienden zijn we nergens. We prijzen ons gelukkig met zoveel oprechte betrokkenheid en verzorgen als dank graag een speciaal concert. Voor deze editie stelde kernlid en alt Michaela Riener een speciaal programma samen met schrijver en performer Maud Vanhauwaert.

Renaissance tegenover hedendaags“

Een troostrijk programma met zesstemmige zestiende-eeuwse lamentaties van de Vlaamse Carolus Luyton én de hedendaagse muziek van David Lang. Verstilde muziek met een bepaalde eenvoud, die de musici vrij kunnen benaderen. De muziek wordt verweven met woorden van Maud Vanhauwaert. Zij duikt in haar werk en diept teksten op over troost. Maartje van Weegen leidt het bijzondere concert in als Ambassadeur van de Vrienden van de Bachvereniging.

Het concert

Werken en Uitvoering

Werken

Lamentaties van Carolus Luython (I - III)