Bezin met Bach

Corine Koole over liefde Corine Koole over liefde

De achtergrond

Corine Koole over liefde

Wat is liefde? Hoe klinkt liefde? Nooit zal er een definitief antwoord komen op die vragen maar je kunt er wel over nadenken en muziek op maken. Muziek, gedachten en gedichten wisselen elkaar af in een programma waarin liefde het centrale thema is.

Een bruiloftscantate en een cantate over afscheid“

Dichteres Maud Vanhauwaert en publicist en podcastmaker Corine Koole staan stil bij een feestelijke bruiloftscantate en een cantate over vriendschap en afscheid. Metaforen voor verbinding en scheiding, liefde en verdriet, dankbare onderwerpen voor de ‘voorgangers’ van dienst. Corine Koole is bekend van Lust & Liefde, een van de populairste rubrieken in de Volkskrant. In 2018 publiceerde ze De zeven wetten van de liefde, een liefdesbijbel van bijna 250 pagina’s. De Vlaamse dichteres Maud Vanhauwaert schreef diverse bekroonde dichtbundels. Eerder droeg ze gedichten voor in theaters, opera’s en een schapenstal.

Dit is een concert in de serie Bezin met Bach.

Het concert

Werken en Uitvoering