Eerste Matthäus met Jos van Veldhoven

Drie jaar na zijn aanstelling als artistiek leider van de Bachvereniging, dirigeerde Jos van Veldhoven zijn eerste Matthaüs in Naarden. Dit was ook een van de laatste keren dat koor en orkest achter het koorhek verscholen zaten. In 1989 verschuift het podium naar het midden van de kerk.

Fragment uit het NOS-journaal van 28 maart 1986 over de eerste Matthäus-Passion onder leiding van artistiek leider Jos van Veldhoven en de traditie van de Nederlandse Bachvereniging. Interview met Jos van Veldhoven, publiek en beelden van de receptie in de pauze in Naarden voor bestuur en stakeholders.

Nederlandse Bachvereniging, Matthaüs-Passion 1986, Grote Kerk te Naarden (copyright Fotopersbureau Stevens, Hilversum).