Matthäus-Passion in Naarden

Extra informatie over uw bezoek

Bezoekt u in 2019 een uitvoering van de Matthäus-Passion in de Grote Kerk Naarden? Lees dan alstublieft onderstaande informatie goed door.

Toegang tot de kerk
U kunt de Grote Kerk enkel betreden met een geldig toegangsbewijs. Zorg ervoor dat u op tijd bent. Zodra het concert is begonnen mag u de kerk helaas niet meer betreden. Wanneer dit het geval is kunt u tot de pauze de eerste helft volgen op een televisiescherm in de entree van de kerk.

Let op: op Goede Vrijdag vindt er na de pauze nogmaals kaartcontrole plaats. Bewaar uw kaarten!

Garderobe, eten & drinken
Er is geen garderobe aanwezig in de Grote Kerk. U kunt uw jas en tas bij zich houden. Als het regent kunt u uw paraplu in een paraplubak bij de ingang van de kerk achterlaten.
Er is geen catering aanwezig in de Grote Kerk. Het is toegestaan een eigen versnapering te nuttigen in de pauze. Wij verzoeken u dit bescheiden te houden. U kunt uiteraard ook buiten de kerk lunchen.

Aanvangs- en pauzetijden
In onderstaand schema kunt u per dag zien hoe laat de Matthäus-Passion begint en eindigt. De deuren gaan een uur voor aanvang open.
Tijdens elk concert is er een pauze. In onderstaand schema kunt u per dag zien hoe laat de pauze begint en eindigt.

Dag Aanvangstijd Pauze Eindtijd
Zondag 14.30 uur 15.45 uur (20 min. pauze) 17.45 uur
Woensdag
Donderdag
19.00 uur 20.15 uur (20 min. pauze) 22.15 uur
Vrijdag
Zaterdag
11.30 uur 13.00 uur (1,5 uur pauze) 16.30 uur

Zicht op het podium
De stoelen op de 1e rang goud en 1e rang zijn dicht bij het podium. Op de 2e tot en met de 5e rang zit u verder van het podium en kan het zicht worden gehinderd, bijvoorbeeld door pilaren, het koorhek of het hek rond de dooptuin. Daarom hangen rond alle plekken televisieschermen, zodat iedereen kan zien wat er op het podium gebeurt. Meer weten? Bekijk hier onze plattegrond.

Opnames
Er worden in 2019 geen opnames gemaakt. Onze uitvoering van 2014 kunt u online terugkijken op All of Bach. Onze uitvoering van 2018 kunt u online terugkijken via de NTR.

Parkeren
Onze ervaring is dat de reistijd door drukte in en om de vesting lang kan zijn. Op voorschrift van de politie en de gemeente Naarden is het alleen mogelijk om buiten de vesting te parkeren op één van de daarvoor bestemde parkeerplaatsen. Hierop wordt toezicht gehouden door de parkeerwachters. Vanaf de parkeerplaatsen is het nog zo'n vijftien minuten lopen naar de Grote Kerk. Indien gewenst kunt u voordat u parkeert mindervalide bezoekers bij de Grote Kerk afzetten.

Bekijk hier de parkeermogelijkheden in Naarden.

Let op:
• Wanneer u buiten de daartoe aangewezen plaatsen parkeert, riskeert u een boete.
• Op Goede Vrijdag zijn de Marktstraat en Sint Annastraat afgesloten. Als u op deze dag mindervalide bezoekers bij de Grote Kerk wilt afzetten heeft u een doorrijkaart nodig. Deze kunt u tot uiterlijk 15 april aanvragen. Neem hiervoor contact op met onze afdeling Communicatie & kaartverkoop via info@bachvereniging.nl of 030 - 251 3413 (op werkdagen van 09.30 tot 12.30).

Toiletten
In de Grote Kerk zijn er toiletten. Op zondag 14, woensdag 17 en donderdag 18 april staat er buiten de kerk ter hoogte van de kruising Marktstraat - Sint Annastraat een luxe toiletwagen met extra toiletten. In de kerk staat aangegeven hoe u de toiletwagen het makkelijkst kunt bereiken. Op vrijdag 19 en zaterdag 20 april zijn er geen extra toiletten.

Kaarten kwijt
Bent u uw kaarten kwijt of heeft u deze nooit per post ontvangen? Neem telefonisch contact op met onze afdeling Communicatie & kaartverkoop via 030 - 251 3413 (op werkdagen van 09.30 tot 12.30).

Kaarten over
Heeft u kaarten over of bent u verhinderd? Wij kunnen uw kaarten helaas niet terugnemen of voor u doorverkopen, ook niet aan de kassa. U kunt uw kaarten wel aanbieden op onze website voor doorverkoop. Zo kunt u rechtstreeks uw kaarten doorverkopen aan andere geïnteresseerden, zonder enige tussenkomst van de Bachvereniging. Dit kan via deze pagina.

Programmaboekje
Het programmaboekje is dit jaar uitgebreider dan voorheen en bevat naast informatie over het stuk en de uitvoerenden de volledige tekst van de Matthäus-Passion. Programmaboekjes zijn te koop voor € 3 per stuk (gelieve contant te betalen).

Let op: om ervoor te zorgen dat iedereen zo snel mogelijk de kerk binnen kan gaan verzoeken wij iedereen om per programmaboekje gepast € 3 contant mee te nemen.

Bezoek ook de Lamentaties!
Een intiem concert op de vroege ochtend van Goede Vrijdag en Stille Zaterdag als mooie opmaat voor uw bezoek aan de Matthäus-Passion. Dit jaar bestaat het programma uit lamentaties van Zelenka en passiemuziek uit Florilegium Portense en het Neu Leipziger Gesangbuch, samengesteld door alt Alex Potter en uitgevoerd door zangers van de Nederlandse Bachvereniging. Het concert begint om 09.15 uur en eindigt om 10.00 uur (de deuren gaan een kwartier voor aanvang open). Klik hier om kaarten te bestellen.

Matthäus-Passion op cd
Onze uitvoering van 2011 (onder leiding van Jos van Veldhoven) is opgenomen en uitgebracht op cd. Deze cd-box bevat 3 cd's en een exclusief boekje met de volledige tekst van en achtergrondinformatie over de Matthäus-Passion, en wordt omlijst met afbeeldingen van kunstwerken uit Museum Catharijneconvent. In aanloop naar en tijdens de Matthäus-Passion-uitvoeringen in Naarden kunt u deze exclusieve cd-box voor slechts € 30 (was € 35) excl. bestelkosten aanschaffen.

Klik hier om de cd-box online te bestellen.