Matthäus-Passion in Naarden

Extra informatie over uw bezoek

Bezoek je een uitvoering van de Matthäus-Passion in de Grote Kerk Naarden? Lees dan alstublieft onderstaande informatie goed door.

Uw route
Let op! Plan je route vóór vertrek via Google Maps of een andere routeplanner en hou rekening met extra reistijd!

Parkeren
Onze ervaring is dat de reistijd door drukte in en om de vesting langer kan zijn. Op voorschrift van de politie en de gemeente Naarden is het alleen mogelijk om buiten de vesting te parkeren op één van de daarvoor bestemde parkeerplaatsen. Hierop wordt toezicht gehouden door de parkeerwachters. Vanaf de parkeerplaatsen is het nog zo'n vijftien minuten lopen naar de Grote Kerk. Indien gewenst kun je voordat je parkeert mindervalide bezoekers bij de Grote Kerk afzetten.

• Let op, wanneer je buiten de daartoe aangewezen plaatsen parkeert, riskeer je een boete.
• Op Goede Vrijdag zijn de Marktstraat en Sint Annastraat afgesloten. Je kunt op deze dag mindervalide bezoekers aan het begin van de Marktstraat afzetten, vanaf daar is het ongeveer 100 meter lopen.

Bekijk hier de parkeermogelijkheden in Naarden.

Toegang tot de kerk
Je kunt de Grote Kerk enkel betreden met een geldig toegangsbewijs of e-ticket. Zorg ervoor dat je ruim op tijd bent; zodra het concert is begonnen, kun je de kerk helaas niet meer betreden. Je kunt dan de eerste helft volgen op een televisiescherm in de entree van de kerk.

Garderobe, eten & drinken
Er is geen garderobe aanwezig in de Grote Kerk. Je kunt je jas en tas bij je houden. Er is geen catering aanwezig of waterpunt in de kerk. We vragen vriendelijk om zelf een flesje water mee te nemen. Het is toegestaan een kleine versnapering te nuttigen in de pauze. We verzoeken je dit bescheiden te houden.

Aanvangs- en pauzetijden
De deuren gaan een uur voor aanvang open. Op vrijdag en zaterdag is er een lange (lunch)pauze van 1,5 uur.

Dag Aanvangstijd Pauze Eindtijd
Zondag 14.30 uur 15.45 uur (20 min. pauze) 17.45 uur
Woensdag
Donderdag
19.00 uur 20.15 uur (20 min. pauze) 22.15 uur
Vrijdag
Zaterdag
11.30 uur 13.00 uur (1,5 uur pauze) 16.30 uur

Zicht op het podium
De stoelen op de 1e rang goud en 1e rang zijn dicht bij het podium. Op de 2e tot en met de 5e rang zit je verder van het podium en kan het zicht worden gehinderd, bijvoorbeeld door pilaren, het koorhek of het hek rond de dooptuin. Daarom hangen rond al deze plekken televisieschermen, zodat iedereen kan zien wat er op het podium gebeurt. Meer weten? Bekijk hier onze plattegrond.

Opnames
In 2023 worden er geen opnames gemaakt. Op All of Bach bekijk onze uitvoering van 2014 online terug. Onze uitvoering van 2018 kun je online terugkijken via de NTR.

Toiletten
In de Grote Kerk zijn er toiletten. Op zondag 2, woensdag 5 en donderdag 6 april staat er buiten de kerk ter hoogte van de kruising Marktstraat - Sint Annastraat een wagen met extra toiletten. Op vrijdag 7 en zaterdag 8 april zijn er geen extra toiletten.

Kaarten kwijt
Kun je je kaarten niet meer vinden? In je eigen account op bachvereniging.nl kun je je e-tickets opnieuw downloaden.
Heb je papieren tickets? Neem dan telefonisch contact op met onze afdeling Communicatie & kaartverkoop via 030 - 251 3413 (op werkdagen van 09.30 tot 12.30).

Kaarten over
Heb je kaarten over of ben je verhinderd? We kunnen je kaarten helaas niet terugnemen of voor je doorverkopen, ook niet aan de kassa op locatie. Je kunt je kaarten wel aanbieden op onze website via de doorverkoopservice. Zo kun je rechtstreeks je kaarten doorverkopen aan andere geïnteresseerden, zonder tussenkomst van de Bachvereniging.

Programmaboekje
Het Matthäus-Passion programmaboekje in Naarden is gratis en zal klaar liggen op de stoelen.
Het programmaboekje bevat naast informatie over het stuk en de uitvoerenden ook de volledige tekst van de Matthäus-Passion. Bekijk het programmaboekje alvast online:

Bezoek ook de Lamentaties!
Een intiem concert op de vroege ochtend van Goede Vrijdag en Stille Zaterdag als mooie opmaat voor je bezoek aan de Matthäus-Passion.
De concerten beginnen om 09.15 uur en eindigen om 10.00 uur (de deuren gaan een kwartier voor aanvang open).

Bestel nu kaarten