Seizoen 2021-2022

100 jaar Nederlandse Bachvereniging

In seizoen 2021-2022 bestaat de Nederlandse Bachvereniging honderd jaar! Al sinds 1921 zetten wij ons met hart en ziel in om Bachs muziek met de wereld te delen, onder het motto Bach voor iedereen

We openen het seizoen met een bijzondere productie rond de Kunst der Fuge, waarin artistiek leider Shunske Sato de veelkleurigheid van het werk én van de Nederlandse Bachvereniging laat horen. In het feestelijke verrassings-programma Feest met Bach! vieren we onze verjaardag met een spetterend Bachfeest.

Uiteraard is er in 2021-2022 ook ruimte voor andere componisten, nieuwe ontdekkingen en verdieping. Voormalig artistiek leider Jos van Veldhoven keert terug voor een sfeervol zeventiende-eeuws Allerzielenprogramma en in Hersenstreken nemen we u mee in de wereld van Alzheimer, het brein en muziek.

Het jubileumseizoen zou niet compleet zijn  zonder concerttournees met de grote werken van Bach, zoals de Matthäus-Passion - voor het eerst geleid door Shunske - en Bachs feestelijke Hohe Messe o.l.v. Hans-Christoph Rademann, in de weken voor Kerst.

In het voorjaar reizen we (i.s.m. Opera2Day) langs alle theaters in het land met De Apocalyps - 'de opera die Bach nooit schreef', u hoort een alternatieve passie van Graun tijdens de NTR ZaterdagMatinee, we bezoeken diverse Europese oude-muziekfestivals én nemen weer allerlei werken op voor All of Bach.
In mei staat ons jubileumfestival op het programma: een weekend lang feest ter ere van ons 100-jarig bestaan. Met concerten, theatervoorstellingen, improvisaties, All of Bach en nog veel meer zetten we de Bachvereniging in de spotlight en vieren we onze verjaardag!

Bach voor iedereen. Tot ziens in ons jubileumseizoen!

Kijk voor een overzicht van alle concerten in jubileumseizoen 2021-2022 op deze poster en bestel uw kaarten via onze website!