Shunske Sato wint prijs

Mainichi Arts Award 2019

Shunske Sato heeft de Mainichi Arts Award (categorie muziek) gewonnen voor de tournee die hij afgelopen najaar met musici van de Nederlandse Bachvereniging gaf in Japan. Wij feliciteren Shunske van harte met het winnen van deze bijzondere prijs!

Afgelopen najaar speelde de Nederlandse Bachvereniging onder leiding van artistiek leider Shunske Sato zeven concerten in Tokyo, Kyoto, Kanagawa, Saitama en Hiroshima. Naast vier orkestwerken van Bach klonk er ook werk van Pisendel en Buffardin.

De Mainichi Arts Award werd voor het eerst uitgereikt in 1959 door een van Japans grootste kranten: Mainichi Shimbun. De prijs erkent de bijzondere bijdragen aan de beeldende kunst, literatuur, theater, muziek en film.

Nieuwsgierig naar onze tournee in Japan? Bekijk dan eens onze tourblog.