Vriendenrepetities 2022-2023

Vriendenrepetities 2022-2023 Vriendenrepetities 2022-2023

De achtergrond

Vriendenrepetities 2022-2023

Tijdens de vriendenrepetities krijgen onze vrienden een uniek kijkje achter de schermen bij de voorbereidingen van ons ensemble op onze projecten en concerten. Elke repetitie gaat gepaard met een korte toelichting op het project waarvoor gerepeteerd wordt. En wij zorgen uiteraard voor een kopje koffie of thee!

Als vriend kunt u maximaal twee vrijkaarten bestellen om of samen één repetitie te bezoeken of om zelf twee verschillende repetities bij te wonen.

Het concert

Werken en Uitvoering

Werken

Bach & Telemann: geld, macht en lust
Dinsdag 27 september, 09.45 – 12.00 uur, Akoesticum, Ede
Maartje van Weegen gaat in gesprek met regisseur Caecilia Thunnissen over het theatrale programma Bach & Telemann: geld, macht en lust. De repetitie wordt geleid door artistiek leider Shunske Sato en regisseur Caecilia Thunnissen.

Allerzielen
Vrijdag 28 oktober, 13.30 – 16.00 uur, Muziekcentrum van de Omroep, Studio 1, Hilversum
Dirigent en klavecinist Leonardo García Alarcón dook voor Allerzielen het oratorium il dono della vita eterna van Antonio Draghi op in de Österreichische Nationalbibliothek in Wenen. Maartje van Weegen verzorgt een toelichting op het project. Daarna woont u de repetitie bij onder leiding van dirigent García Alarcón. (N.B. de inleiding bij deze repetitie is mogelijk in het Engels)

NTR ZaterdagMatinee
Donderdag 20 april, 13.30 – 16.00 uur, Akoesticum, Ede
Volgens het motto “Passie voor passies” staat in deze editie van de NTR ZaterdagMatinee muziek van Christoph Graupner centraal. Maartje van Weegen gaat in gesprek met artistiek medewerker Marloes Biermans en enkele musici over Graupners muziek en het programma, en u maakt een deel van de repetitie mee.

Vrijheid!
Woensdag 3 mei, 15.30 – 18.00 uur, Muziekcentrum van de Omroep, Studio 4, Hilversum
Na het bijwonen van een deel van de repetitie verzorgt Maartje van Weegen een nagesprek over het programma dat dirigent Lionel Meunier samenstelde voor het project Vrijheid! (N.B. de toelichting bij deze repetitie is mogelijk in het Engels)

Kaarten bestellen