Young Bach Fellowship

Jong talentprogramma van de Bachvereniging

Sinds 2013 kent de Nederlandse Bachvereniging een Young Bach Fellowship. Met het Young Bach Fellowship bieden we een podium aan jonge musici die zich verder willen ontwikkelen in de barokmuziek en begeleiden we hen bij het ondernemerschap dat het vak van musicus vandaag de dag vraagt.

Het Young Bach Fellowship van de afgelopen jaren werd mogelijk gemaakt met steun van het Gieskes Strijbis Fonds. Met de oprichting van het Jos van Veldhoven Fonds zijn er opnieuw middelen beschikbaar om het Young Bach Fellowship voort te zetten. Ook het Dioraphte Fonds heeft een bijdrage aan het Young Bach Fellowship gedoneerd.

Deelnemers aan het Young Bach Fellowship krijgen de kans mee te spelen met een productie van de Bachvereniging, ze krijgen een mentor toegewezen, worden gecoacht en krijgen steun vanuit marketing en productie. Het fellowship is een broedplaats waar jong talent de ruimte krijgt te experimenteren, zich te ontwikkelen en nieuwe samenwerkingen aan te gaan.

Tijdens de komende twee concertseizoenen nemen de fellows deel aan de volgende projecten:
• Concerto Supergrosso (voorjaar 2020), alleen instrumentalisten (geen traverso)
• Matthäus-Passion (voorjaar 2020), vocalisten en instrumentalisten
• Bach & Sandström: Singet dem Herrn (voorjaar 2020), alleen vocalisten
• Mozarts Requiem (najaar 2020), alleen vocalisten en strijkers
• Matthäus-Passion (voorjaar 2021), vocalisten en instrumentalisten

Wilt u meer informatie?
Neem contact op met Hilde Van Ruymbeke via hilde.vanruymbeke@bachvereniging.nl.

Wilt u het Young Bach Fellowship financieel ondersteunen?
Neem contact op met Liza Westendorp (hoofd Development) via development@bachvereniging.nl. Zij vertelt u graag over alle mogelijkheden.