Young Bach Fellowship

Jong talentprogramma van de Bachvereniging

Sinds 2013 kent de Nederlandse Bachvereniging het Young Bach Fellowship. Met het Young Bach Fellowship bieden we een podium aan jonge musici die zich verder willen ontwikkelen in de barokmuziek en begeleiden we hen bij het ondernemerschap dat het vak van musicus vandaag de dag vraagt.

Deelnemers aan het Young Bach Fellowship krijgen de kans mee te spelen met een productie van de Bachvereniging, ze krijgen een mentor toegewezen, worden gecoacht en krijgen steun vanuit onze afdelingen marketing en productie. Het fellowship is een broedplaats waar jong talent de ruimte krijgt te experimenteren, zich te ontwikkelen en nieuwe samenwerkingen aan te gaan.

Dit zijn de fellows in de concertseizoenen 2022-2023 en 2023-2024:

Anna Bachleitner, sopraan Emilie Wijers, alt Samuel Wong, bas

Iris Kengen, viool Ivan Saez Schwartz, altviool Anna Litvinenko, cello

Giuseppe Ciraso-Cali, contrabas Hannah Voss, fagot

Audities
Voor de seizoenen 2024-2025 en 2025-2026 zoeken wij nieuwe instrumentalisten ( 1 viool, 1 altviool, 1 fagot en 1 viola da gamba) en ensemblezangers (1 sopraan, 1 (lage) alt/countertenor, 1 tenor, 1 bas) voor het Young Bach Fellowship. Lees verder onder Audities.

Wil je meer informatie?
Neem contact op met Hilde Van Ruymbeke via hilde.vanruymbeke@bachvereniging.nl.

Wil je het Young Bach Fellowship financieel ondersteunen?
Kijk op onze website naar de mogelijkheden of neem contact op met Marlou Groot (hoofd Development) via development@bachvereniging.nl.

Het Young Bach Fellowship van de afgelopen jaren werd mogelijk gemaakt met steun van het Gieskes Strijbis Fonds. Met de oprichting van het Jos van Veldhoven Fonds zijn er opnieuw middelen beschikbaar om het Young Bach Fellowship voort te zetten. Ook het Dioraphte Fonds, Instituut Gak en het Cultuurfonds leveren een bijdrage aan het Young Bach Fellowship.