Keisers Brockes-Passion

NTR ZaterdagMatinee NTR ZaterdagMatinee

De achtergrond

NTR ZaterdagMatinee

Dit concert is thuis te bekijken en beluisteren! Kijk op 13 maart om 13.30 uur mee met de livestream via www.nporadio4.nl/live of luister live naar NPO Radio 4.

13 maart om 13.30 uur via www.nporadio4.nl/live of NPO Radio 4“

Er zijn zo veel meer passies dan Bachs Matthäus-Passion. Wij breken graag een lans voor alternatieve passiemuziek. Samen met de NTR ZaterdagMatinee begint de Bachvereniging daarom een jaarlijkse traditie waarin we andere passies centraal stellen.
Dit seizoen is de beurt aan de Brockes-Passion van Reinhard Keiser, een passie die in zijn tijd zeer populair was. Keiser gebruikte hiervoor het libretto van dichter Barthold Heinrich Brockes (1680-1747), die in zijn tijd veel succes behaalde met zijn poëtische bewerking van het lijdensverhaal van Jezus. Maar liefst vier belangrijke Hamburgse componisten (Keiser, Handel, Telemann en Mattheson) hebben deze tekst getoonzet. Keisers Brockes-Passion voeren we uit tijdens de NTR ZaterdagMatinee van 13 maart 2021.

Het concert

Werken en Uitvoering