All of Bach

Elke vrijdag vind je op All of Bach een nieuwe opname van een van de 1080 werken van Johann Sebastian Bach, uitgevoerd door de Nederlandse Bachvereniging en vele gastmusici.

Met allofbach.com wil de Nederlandse Bachvereniging de miljoenen mensen die elke dag in zoekmachines de term ‘Bach’ intoetsen een plek geven waar ze inspiratie en verdieping vinden. Op het online platform krijgt elk muziekstuk van Bach een eigen pagina. Daar komt de bezoeker op een viersprong waar hij kan kiezen uit de concertregistratie, interviews, achtergrondinformatie en publieksreacties. Elk werk is compleet te zien en te beluisteren. Musici komen aan het woord over wat hun raakt in de muziek. Zij hebben soms al hun halve leven doorgebracht met deze muziek en kunnen er als geen ander over vertellen. Bij elk werk is er achtergrondinformatie en worden alle feiten over de opname overzichtelijk samengevat. In het publieksdeel is ruimte voor publieksreacties. Het platform is tweetalig (Nederlands en Engels) en is ontwikkeld door Fabrique, dat ook de website van het Rijksmuseum maakte.

Waarom All of Bach?
In aanloop naar het honderdjarig jubileum van de Nederlandse Bachvereniging in seizoen 2021-2022 ontstond het idee om alle werken van Bach uit te voeren. Om dicht bij Bach te blijven, probeert de Bachvereniging Bachs muziek zo veel mogelijk uit te voeren op passende locaties; cantates in een kerk, kamermuziek in huiskamers enzovoort. Om toch zo veel mogelijk mensen te laten meegenieten, kwamen de nieuwe media in beeld. “Zo kunnen we mensen betrekken bij onze aanpak, ze laten ontdekken: zo kun je Bach laten klinken. Als een geschenk aan de wereld. Want of je nu in Zuid Korea woont en voor het eerst het Menuetje in g klein hebt ingestudeerd of in Appingedam en gefascineerd bent door vierstemmige fuga’s, je bent altijd maar een paar muisklikken verwijderd van de informatie die je zoekt,” aldus artistiek leider Jos van Veldhoven.

Bezoek allofbach.com en ontdek meer Bach!

allofbach.com

Interview

Jos van Veldhoven vertelt in een interview over zijn inspiratie voor All of Bach.

Mede mogelijk gemaakt door:

Amerborgh
Gieskes-Strijbis Fonds
Prins Bernhard Cultuurfonds
Rabobank
Stichting AMMODO
Stichting Dioraphte
USG People
VSBfonds

- -

Neem gerust contact op

Publieksservice:
(ma-vr van 9.30 tot 12.30 uur)
Op 27 en 28 april is de publieksservice gesloten!