All of Bach

Altijd en overal tijd voor Bach

De Nederlandse Bachvereniging wil Bachs muziek toegankelijk maken voor iedereen: alle werken van Johann Sebastian Bach die we uitvoeren, nemen we op in beeld en geluid en maken we via onze website en youtube.com/bach gratis toegankelijk voor een miljoenenpubliek over de hele wereld. Zo kan iedereen - met de mooiste opnames in de hoogste kwaliteit - genieten van de muziek van Bach.

Bekijk alle video's van All of Bach op onze website of abonneer op ons YouTube-kanaal, dan ontvangt u bij iedere nieuwe release een notificatie.

Waarom All of Bach?

In aanloop naar het honderdjarig jubileum van de Nederlandse Bachvereniging in seizoen 2021-2022 ontstond het idee om alle werken van Bach uit te voeren en op te nemen. Zo kunnen we de muziek van Bach delen met de wereld. Iedereen kan via onze website of via ons YouTube-kanaal genieten van de mooiste opnames in de hoogste kwaliteit.

Sinds de start van dit unieke project zijn al ruim 350 van de in totaal 1080 werken van Johann Sebastian Bach uitgevoerd en op bijzondere wijze in beeld en geluid vastgelegd. Daar zitten bijzondere hoogtepunten bij, zoals de Matthäus-Passion in de Grote Kerk van Naarden, de Zes Cellosuites op mooie Amsterdamse locaties als Het Concertgebouw en het Rijksmuseum en het Vierde Brandenburgs concert in Felix Meritis in Amsterdam.

Informatieve teksten, wetenswaardigheden en interviews met de uitvoerenden bieden een schat aan achtergrondinformatie. Alle werken worden uitgevoerd door de Nederlandse Bachvereniging en vele gastmusici zijn integraal te horen en te zien. Ook de musici zelf komen aan het woord: in persoonlijke interviews vertellen zij over wat hen raakt in de muziek of waarom ze deze zo graag spelen. De opnames worden op passende locaties gemaakt om dicht bij Bach te blijven, maar ook we zoeken juist de niet voor de hand liggende opnamelocaties uit. Cantates worden gefilmd in een kerk en kamermuziek bij de musici thuis of op bijzondere locaties in Nederland.

We gaan door: we zijn van plan om uiteindelijk alle werken van Bach op te nemen. Daar hebben we uw hulp bij nodig! Met uw bijdrage kunnen we het project All of Bach voortzetten. Klik hier voor meer informatie.

Colofon
All of Bach is een project van de Nederlandse Bachvereniging.
Producent film: Wietske Hovingh
Redactie: Marloes Biermans, Brechtje van Riel, Stefan Ebels

Teksten: Thomas Batelaan, Marloes Biermans, Floris Don, Albert Edelman, Michel Khalifa, Jolande van der Klis, Huub van der Linden, Hanna Schreuders, Wouter Steenbeek, Jan Van den Bossche, Thiemo Wind
Nederlandse vertalingen zangteksten: De Nieuwe Bijbelvertaling, Liedboek voor de Kerken, Koert Braches, Ria van Hengel, Clemens Romijn, Barend Schuurman