Matthäus-Passion

Jubileumeditie van Bachs Matthäus-Passion gaat door!

In 2022 viert de Nederlandse Bachvereniging een honderd jaar oude traditie: al sinds 1922 voert het gezelschap Bachs Matthäus-Passion uit in Grote Kerk Naarden. In deze periode van honderd jaar waren er maar twee jaren waarin er nul Bach-passies konden plaatsvinden: in het oorlogsjaar 1945 en in het coronajaar 2020. In 2021 moest de tournee ook worden geannuleerd vanwege de pandemie, maar vond er wel een livestream van de Johannes-Passion plaats, helaas zonder publiek.

Onze musici zijn daarom extra blij dat de Matthäus-tournee tijdens het jubileumseizoen wél door kan gaan. Na twee jaar oorverdovende stilte in Nederland tijdens de passietijd verheugt de Nederlandse Bachvereniging zich enorm op de interactie met het publiek! Wij hopen u in april te mogen ontvangen bij één van onze concerten.

Bestel nu kaarten

Lees hier meer over de kaartverkoop van de Matthäus-Passion.

De Matthäus-Passion in beeld en geluid
Bekijk de Matthäus-Passion waar en wanneer u wilt via All of Bach. Hier vindt u tevens een korte toelichting op het stuk, een mini-documentaire en video-interviews met verschillende musici die vertellen over de Matthäus-Passion en de complete gezongen tekst met vertaling.

Onze Matthäus is ook te bekijken via YouTube. Op ons kanaal vindt u tevens een afspeellijst met losse fragmenten uit de Matthäus en een afspeellijst met mini-documentaires en musici aan het woord. In 2018 werd onze uitvoering onder leiding van Jos van Veldhoven uitgezonden door de NPO. Deze uitvoering is terug te zien via NPO Gemist.