Audities vocalisten

Zing mee met de Bachvereniging

De Nederlandse Bachvereniging zoekt ensemblezangers:

• Voor de remplaçantenlijst: alten, tenoren en bassen
• Woonachtig in Nederland

De audities vinden plaats op donderdag 4 en vrijdag 5 maart 2021  in het Akoesticum in Ede. Aanmelden kan tot en met 7 februari 2021.

For English click here

De Nederlandse Bachvereniging is een toonaangevend vocaal-instrumentaal barokensemble van (inter)nationale betekenis. Wij zijn spelers, zangers en (door)gevers van het werk van Bach en zijn tijd- en geestgenoten. Onze musici spelen op authentieke instrumenten en worden gedreven door nieuwsgierigheid en speelplezier.
Alles van Bach voor iedereen: dat is onze missie. Jaarlijks verzorgen wij ruim zestig concerten in binnen- en buitenland. Daarnaast kan iedere muziekliefhebber (gratis) genieten van All of Bach: dit project met hoogwaardige opnames van alle werken van J.S. Bach is te volgen via youtube.com/bach en heeft miljoenen enthousiaste volgers over de hele wereld.

Eisen

• Professionele zangopleiding (hoeft nog niet afgerond te zijn)
• Goede stem en techniek
• Grote motivatie voor en ervaring met ensemblerepertoire
• Affiniteit met de muziekstijlen van de 17e en 18e eeuw
• Snel en flexibel (een stuk a prima vista kan deel uitmaken van de auditie)
• Zelfstandig en expressief

Repertoire
1. Aria (kies uit de lijst per stem hieronder)
2. Aria naar eigen keuze (contrasterend met aria 1, bij voorkeur niet Duits en niet van J.S. Bach) uit de 17e of 18e eeuw
3. Recitatief (zie lijst hieronder)
3. J.S. Bach, BWV 106 (Actus Tragicus), 4e deel (koraal), uit Allegro “durch Jesum Christum” (graag in F groot voorbereiden)
4. C. Monteverdi: Adoramus te Christe(geef aan welke stem je wilt zingen)

Aria’s per stem
Alt:
Buß und Reu (Matthäus-Passion)
Gott hat alles wohl gemacht (BWV 35)
Gott will, o ihr Menschenkinder (BWV 173)

Tenor:
Hebt euer Haupt empor (BWV 70)
Mein alles in allem (BWV 22)
Nur jedem das Seine (BWV 163)

Bas:
Wo gehest du hin (BWV 166)
Wahrlich, wahrlich, ich sage euch (BWV 86)
Die Welt mit allen Königreichen (BWV 59)

Recitatief per stem
Alt: Ich will mein Gott (BWV 132)
Tenor: Ach! Ich bin ein Kind der Sünden (BWV 78)
Bas: O Sünder, trage mit Geduld (BWV 114)

Auditiecommissie
De audities worden begeleid door Siebe Henstra op orgel/klavecimbel (toonhoogte is a = 415 Hz). De auditiecommissie bestaat uit Shunske Sato (artistiek leider Nederlandse Bachvereniging) en zangers uit het kernensemble van de Nederlandse Bachvereniging.

Aanmeldingsprocedure
Stuur een e-mail met jouw naam, adres, telefoonnummer, stemsoort, geboortedatum, CV en een recente geluidsopname van een aria van Bach vóór 8 februari 2021 naar Hilde Van Ruymbeke via hilde.vanruymbeke@bachvereniging.nl. Voor vragen kun je ook bij Hilde terecht.