All of Bach

De online schatkamer van de Nederlandse Bachvereniging

Het gehele oeuvre van Johann Sebastian Bach in een paar muisklikken wereldwijd bereikbaar: het project All of Bach is dé online schatkamer van de Nederlandse Bachvereniging. Muziekliefhebbers kunnen genieten van grootse concertregistraties, intieme huisconcerten en virtuoze solowerken.

Er is niets moeilijks aan. Het enige wat men hoeft te doen is de juiste toetsen aanslaan op het juiste moment en het instrument speelt vanzelf.“

- Johann Sebastian Bach

Bekijk alle video's van All of Bach op allofbach.com of YouTube!

Waarom All of Bach?

In aanloop naar het honderdjarig jubileum van de Nederlandse Bachvereniging in seizoen 2021-2022 ontstond het idee om alle werken van Bach uit te voeren en op te nemen. Zo kunnen we de muziek van Bach delen met de wereld. Iedereen kan via de website of via ons YouTubekanaal genieten van de mooiste opnames in de hoogste kwaliteit.

Sinds de start van dit unieke project zijn al bijna 300 van de in totaal 1080 werken van Johann Sebastian Bach uitgevoerd en op bijzondere wijze in beeld en geluid vastgelegd. Daar zitten bijzondere hoogtepunten bij, zoals de Matthäus-Passion in de Grote Kerk van Naarden, de Zes Cellosuites op mooie Amsterdamse locaties als Het Concertgebouw en het Rijksmuseum en het Vierde Brandenburgs concert in Felix Meritis in Amsterdam.

Informatieve teksten, wetenswaardigheden en interviews met de uitvoerenden bieden een schat aan achtergrondinformatie. Alle werken worden uitgevoerd door de Nederlandse Bachvereniging en vele gastmusici en zijn integraal te horen en te zien. Ook de musici zelf komen aan het woord: in persoonlijke interviews vertellen zij over wat hen raakt in de muziek of waarom ze deze zo graag spelen. De opnames worden op passende locaties gemaakt om dicht bij Bach te blijven, maar ook we zoeken ook juist de niet voor de hand liggende opnamelocaties uit. Cantates worden gefilmd in een kerk en kamermuziek bij de musici thuis of op bijzondere locaties in Nederland.

We gaan door: we zijn van plan om uiteindelijk alle werken van Bach op te nemen. Daar hebben we uw hulp bij nodig! Met uw bijdrage kunnen we het project All of Bach voortzetten. U kunt ook een volledige opname adopteren. Neemt u daarvoor contact op met Liza Westendorp (hoofd Development) via development@bachvereniging.nl of 06 2208 1608.